Piața mașinilor verzi își revine. Vânzările globale de vehicule electrice şi hibride plug-in au crescut cu aproape 20% în august
Vânzările globale de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in au crescut în ritm anual cu aproape 20% în august, impulsionate de avansul semnificativ din China şi în pofida cererii slabe din Europa.
Luna trecută, vânzările de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in pe piaţa europeană au scăzut cu 33%, ajungând la cel mai redus nivel din ianuarie 2023, arată datele publicate joi de firma de cercetare de piaţă Rho Motion, transmite Reuters.
Rho Motion se aşteaptă ca în acest an vânzările din China, cea mai mare piaţă de electrice din lume, să crească cu o treime faţă de anul trecut, la 10,5 milioane de vehicule, în timp ce în Europa vânzările ar urma să fie în linie cu cele din 2023, aproximativ 3,1 milioane de unităţi.
Cererea pentru maşini electrice s-a atenuat în ultimele luni, după o creștere semnificativă în ultimii ani, consumatorii aşteptând modele mai accesibile sau optând pentru alternativele hibride. Astfel, unii producători auto şi-au redus planurile de electrificare.
De asemenea, consumatorii încă sunt sceptici privind mașinile verzi, îngrijorați de autonomia redusă și prețul mai ridicat.
Vânzările globale de vehicule complet electrice şi hibride plug-in au urcat la 1,47 milioane de unităţi în august. În China s-a înregistrat un avans de 42% luna trecută, vânzările depăşind pragul de un milion de vehicule, în timp ce în Statele Unite Canada vânzările au urcat cu 8%, la 0,16 milioane de unităţi.
Vânzările din Europa în primele opt luni ale anului au scăzut cu 4%, după un declin de 23% în Germania, în urma reducerii subvenţiilor, precizează Rho Motion
Guvernul german a convenit pe 4 septembrie să ofere deduceri fiscale de până la 40% pentru companiile care vând mașini electrice, după ce anul trecut a încheiat brusc un program de subvenții destinat să accelereze tranziția verde.
„Subvențiile ridicate în China pentru șoferii care înlocuiesc mașinile mai poluante au contribuit la creșterea vânzărilor de vehicule electrice în august” au declarat reprezentanții Rho Motion pentru Reuters.
Săptămâna trecută, directorul general al Renault, Luca de Meo, a averitizat că industria auto europeană s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, din cauza încetinirii cererii de vehicule electrice. Producătorii de automobile se confruntă cu ținte de CO2 ale UE mai dure în 2025, deoarece limita medie a emisiilor de la vânzările de vehicule noi va scădea la 94 de grame/km, de la 116 g/km în 2024.