O importantă companie aeriană a devenit ținta unui atac cibernetic. Mii de zboruri sunt întârziate
Compania aeriană niponă, Japan Airlines (JAL), a suferit joi un atac cibernetic. Din această cauză, sistemele sale de comunicaţii s-au defectat și mii de zboruri planificate vor suferi întârzieri până la remedierea problemelor.
Japan Airlines a detectat primele nereguli la ora locală 7:24 (22:24 GMT miercuri) şi a reuşit să închidă temporar router-ul despre care crede că a fost compromis de atac. Potrivit anchetei preliminare, compania ar fi devenit ținta unui atac de tip DDoS, în care sistemele sunt copleşite de date din mai multe surse într-o perioadă scurtă de timp.
„Echipamentul de reţea a fost compromis. Defecţiunea sistemului a provocat întârzieri atât pe rutele interne cât și internaționale. Inclusiv programul folosit pentru emiterea de bilete s-a oprit. Lucrăm la remedierea problemelor și sperăm să revenim operaționali în scurt timp”, a transmis JAL.
Peste 40 de zboruri operate de companie au fost afectate, însă momentan nicio rută nu a fost anulată, relatează The New York Times.