Turismul de shopping atrage peste două milioane de străini în Italia

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
turism de shopping
sursa: profimediaimages.ro/

Italia este țara cumpărăturilor pentru turiștii străini. În segmentul de lux, cheltuielile fără taxe au ajuns la 124% față de 2019, în timp ce valoarea încasării medii a crescut cu două cifre.

Italia este alegerea făcută de aproximativ 2,1 milioane de vizitatori din străinătate (+7% față de 2019) pe parcursul anului 2023. Se remarcă trei naționalități: germană, americană și britanică care au cheltuit împreună 7,7 miliarde. În ceea ce privește cheltuielile zilnice, clasamentul se schimbă: pe primul loc se află japonezii cu 265 de euro, urmați de elvețieni (207 de euro) și americani (171).

„Turismul legat de cumpărături ne permite să amplificăm întreaga valoare a Made in Italy. Armonizarea ofertei turistice cu produse care sunt reprezentări ale imaginii Italiei este un act de conștientizare a exclusivității italiene și a tuturor expresiilor creative, productive și artistice ale Peninsulei noastre”, a declarat Ivana Jelinic, președintele agenției naționale de turism din Italia.

Creșterea cheltuielilor fără taxe în Europa continentală marchează o creștere de 15% față de perioada ante-pandemie.

„Datele privind cheltuielile fără taxe între ianuarie și noiembrie 2023 evidențiază în mod tangibil atracția Italiei ca destinație pentru turismul de cumpărături de lux. Pe acest segment, recuperarea cheltuielilor scutite de taxe a atins 124% față de 2019 și a determinat o creștere semnificativă a încasării medii cu 21%. Recuperarea a fost determinată de noul mix de naționalități, mulțumită mai ales turiștilor din Statele Unite și țărilor din Golf, care contribuie cu 26% și 11% din totalul cumpărăturilor de lux fără taxe”, a declarat Denise Bolandrina, director de vânzări la o companie de marketing din Peninsulă.

Turiștii preferă Roma, Milano, Napoli, Veneția și Florența printre orașe ca destinații ideale pentru cumpărături, relatează Il Sole 24 Ore.