Poștașii vor colecta datoriile la ANAF. Ministerul Finanțelor, parteneriat cu Poșta Română pentru amnistia fiscală
Un proiect de OUG pregătit de Ministerul Finanțelor propune ca Poșta Română să informeze și să transmită persoanelor fizice documentele privind datoriile pe care le au la stat, în cadrul amnistiei fiscale. ANAF va trimite românilor, prin angajații Poștei, documente, iar poștașii pot chiar să încaseze sumele.
Măsura se adresează persoanelor care nu au cont pe Spațiul Privat Virtual (SPV). Cei care sunt înregistrați în portal vor primi informațiile acolo.
Astfel, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va încheia o convenție cu Poșta Română. Autoritățile locale care acordă amnistie pot încheia, de asemenea, parteneriate similare.
Poșta Română va comunica, cu confirmare de primire, documentele necesare accesării facilităților fiscale, respectiv: scrisoarea de informare privind condițiile de accesare a facilităților, inclusiv cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024, valoarea acestora ce trebuie plătită și, respectiv, valoarea care poate face obiectul anulării; modelul de Notificare privind intenția de a beneficia de anulare a unor obligații bugetare; modelul Cererii privind anularea unor obligații bugetare”. Apoi, Poșta va prelua plicul care conține ”Notificarea privind intenția de a beneficia de anulare a unor obligații bugetare” și îl va trimite către organul fiscal central competent.
Poștașii vor putea, ulterior, să încaseze banii prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal.
În schimbul acestui serviciu, Poșta Română va primi bani de la Ministerul Finanțelor.
Tarifele Poștei sunt:
- 10,90 lei, cu TVA, pe plic, pentru serviciul de tipărirea, implicuirea și comunicarea cu confirmare de primire către contribuabil a documentelor;
- 15,56 lei, cu TVA, pe plic, pentru tipărirea, comunicarea către contribuabil și preluarea plicurilor de la cei care vor să acceseze amnistia fiscală, respectiv pentru notificare, cerere și preluarea notificării;
- 4 lei, fără TVA, reprezentând comisionul perceput pentru încasarea obligațiilor bugetare pentru fiecare operațiune de încasare prin salariații poștali.
Personalul din cadrul Poștei Române este obligat să respecte prevederile referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR) și secretul fiscal.
Vezi și Guvernul a aprobat amnistia fiscală. Ce presupune noua măsură pentru datornici
Până la publicarea acestui material, Poșta Română nu a răspuns solicitării DigiEconomic pentru un punct de vedere.