China își extinde operațiunile pe piața auto din Mexic

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
Auto China Export
sursa: profimediaimages.ro/

China devine lider la vânzări pe piața auto din Mexic. Mărcile auto chinezești sunt apreciate pentru preț și tehnologie.

Mașinile importate din China erau practic imposibil de găsit în Mexic până în 2016, când încă reprezentau doar o mică parte din vânzările totale. În prezent, țara din America Centrală a devenit principalul importator al mărcilor auto chinezești.

Marea schimbare s-a produs din două motive. Primul este preferința consumatorilor chinezi pentru mașini electrice, fapt ce a făcut ca restul autoturismelor alimentate cu combustibili fosili să fie exportate în masă. Al doilea motiv se datorează schimbărilor suferite de industria auto în pandemie. Concret, din cauza întârzierilor apărute în lanțul de aprovizionare, marii producători și-au mărit prețurile. În schimb, China a vrut să ofere opțiuni accesibile la prețuri avantajoase, cu mult sub ale concurenței. 

„Faptul că vehiculele tind să fie mai ieftine este foarte important pentru mexicani”, a declarat David Barrera, director de dezvoltare a afacerilor.

Stellantis, Nissan și Volkswagen au înregistrat creșteri ale vânzărilor în Mexic cu 25% în primele zece luni ale anului. Dacă comparăm, brandurile auto chinezești au înregistrat într-o singură lună mai multe vânzări decât toate cele trei grupuri auto la un loc.

„Nu ne mai sperie faptul că produsul este fabricat în China. Orice alt produs de înaltă tehnologie este fabricat în China, cum ar fi iPhone-urile”, a declarat Carlos Alvarado, consilier strategic într-o companie de consultanță.

China s-a concentrat pe îmbunătățirea calității producției, iar modelele sale sunt apreciate pentru tehnologia avansată oferită la un preț accesibil, relatează Bloomberg.