Volkswagen critică decizia UE de a impune tarife vamale Chinei. Autoritățile nu stimulează cererea slabă din piața europeană de EV

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
volkswagen
sursa: profimediaimages.ro/

Cel mai mare producător european de automobile, grupul german Volkswagen, a criticat decizia Comisiei Europene de a impune suprataxe pentru importurile de vehicule electrice chineze, care în opinia companiei vor crea prejudicii, transmite Agerpres.

Comisia Europeană a concluzionat că lanţul de producţie a mașinilor electrice pe baterie din China beneficiază de subvenţii incorecte, reprezentând o ameninţare economică pentru producătorii de vehiculele electrice pe baterii din UE. De asemenea, ancheta a analizat posibilele consecinţe şi impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor şi consumatorilor de automobile electrice (EV) din blocul comunitar. În consecinţă, Executivul comunitar a decis să introducă tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

"Efectele negative ale acestei decizii devansează orice posibile avantaje pentru industria auto european şi în special pentru Germania. Taxele vamale nu sunt, în general, adecvate pentru consolidarea pe termen lung a competitivităţii industriei auto europene, şi noi le respingem", a transmis grupul Volkswagen.

Producătorii germani de automobile, care exportă o parte importantă din modelele lor în China, se tem de represaliile Beijingului.

"Orice măsură protecţionistă, inclusiv tarifele vamale suplimentare, restricţionează liberul schimb şi crește riscul unor conflicte comerciale, care la final afectează toate părţile", a precizat într-un comunicat Federaţia constructorilor germani de automobile (VDA).

Taxele vamale provizorii se vor aplica pe o durată maximă de patru luni. În acest interval va fi luată o decizie finală privind taxe vamale definitive, în urma votului statelor membre UE.

Introducerea acestor suprataxe produce un impas în relațiile comerciale externe și alterează principiul liberului schimb, subliniază constructorii auto germani, în frunte cu Volkswagen.