Toyota își schimbă strategia. Producătorul vrea să crească producția în China, la 2,5 milioane de vehicule pe an
Toyota își propune să producă cel puțin 2,5 milioane de vehicule pe an în China până în 2030, au declarat trei persoane pentru Reuters, o schimbare strategică importantă pentru cel mai mare producător de automobile din lume.
Planul, care nu a fost prezentat anterior, subliniază ambiția Toyota de a recâștiga cota de piață pierdută în favoarea companiilor locale precum BYD și alți jucători și contrastează cu cea a altor producători auto globali, inclusiv cei japonezi, care fie își reduc operațiunile, fie se retrag din China.
Toyota își propune creșterea producției până la 3 milioane de vehicule pe an până la sfârșitul deceniului, au spus două dintre persoanele intervievate, însă nu a fost stabilită o țintă oficială, au menționat cele trei surse, care au dorit să rămână anonime deoarece subiectul nu este public.
Obiectivul reprezintă o creștere de 63% față de recordul de 1,84 milioane de vehicule produse în China în 2022. Anul trecut, Toyota a produs 1,75 milioane de vehicule în această țară.
Toyota a informat deja unii furnizori cu privire la intenția de a crește producția, sperând astfel să-i asigure de angajamentul său față de China și să-și consolideze lanțul de aprovizionare, au mai spus sursele.
Ca răspuns la întrebările Reuters, Toyota a declarat: „Având în vedere competiția intensă de pe piața chineză, luăm constant în considerare diverse inițiative.” De asemenea, reprezentanții au menționat că vor continua să lucreze la fabricarea de „mașini din ce în ce mai bune” pentru piața chineză.
Toyota intenționează, de asemenea, să transfere cât mai multă responsabilitate de dezvoltare către personalul local din China, care are o înțelegere mai bună a preferințelor pieței locale, în special în ceea ce privește tehnologia auto.
Producătorii auto tradiționali, inclusiv Toyota, au fost depășiți în China, întrucât producătorii locali de vehicule electrice au lansat rapid mașini accesibile, electrice și echipate cu tehnologie avansată.
Toyota a anunțat în raportul financiar prezentat miercuri că venitul operațional în China a scăzut în prima jumătate a anului financiar, în principal din cauza costurilor de marketing mai mari, cauzate de concurența intensă de preț cu mărcile chineze.
În acest context, Mitsubishi Motors Corp s-a retras din China, iar Honda Motor și Nissan Motor au decis să reducă capacitatea de producție locală.