Schimbări la Starbucks în SUA: laptele vegetal nu va mai fi taxat suplimentar și se schimbă meniul. Planul noului CEO
Timp de trei trimestre consecutive, Starbucks a raportat o scădere a vânzărilor, dar noul director executiv speră că unele ajustări simple în afacerea din SUA vor redresa compania.
În timp se pregătește un plan mai ambițios și mai cuprinzător, CEO-ul lanțului de cafenele, Brian Niccol, a propus schimbări pentru ca Starbucks să atingă un obiectiv mai mic: livrarea unei băuturi personalizate către client în mai puțin de patru minute. Aproximativ jumătate dintre tranzacțiile curente se încadrează în acest interval, potrivit lui Niccol.
De asemenea, pe măsură ce Starbucks se concentrează pe redresare, compania intenționează să deschidă mai puține locații noi și să facă mai puține renovări în anul fiscal 2025 , a spus directorul financiar Rachel Ruggeri într-o întâlnire cu investitorii, potrivit CNBC.
Acțiunile Starbucks au rămas stabile joi, după ce compania a raportat că veniturile au scăzut pentru al treilea trimestru consecutiv. Vânzările au scăzut cu 3% în al treilea trimestru fiscal. Compania a raportat venituri de 9,1 miliarde de dolari, mai mic decât cel de 9,2 miliarde de dolari anticipat de Wall Street.
Planul de redresare a vânzărilor
Eliminarea dezordinii generate de comenzile și plățile mobile
Clienții Starbucks s-au obișnuit să intre într-o cafenea și să vadă o tejghea aglomerată de curierii pentru comenzi mobile. Niccol dorește să schimbe situația. Comenzile mobile reprezintă peste 30% din tranzacțiile Starbucks din SUA. Niccol a declarat că Starbucks lucrează pentru a îmbunătăți acuratețea timpului în aplicație, astfel încât clienții să știe când băuturile lor sunt gata. De asemenea, dorește să separe mai bine preluarea comenzilor mobile de comenzile plasate fizic în restaurante și să limiteze cât de mult pot personaliza clienții băuturile.
Reducerea meniului „prea complex”
Meniul Starbucks va trece printr-o schimbare de imagine. Niccol a spus că lanțul de cafenele trebuie să se concentreze pe oferte „mai puține, dar mai bune”. Reducerea meniului va facilita prepararea consistentă a fiecărei băuturi. Ar trebui, de asemenea, să îmbunătățească viteza serviciului, angajații având mai puține rețete de băuturi de reținut.
Transformarea cafenelelor în locuri mai primitoare
Ca parte a planului său „Înapoi la Starbucks”, Niccol vrea ca locațiile companiei să fie locuri „de mijloc” în care clienții să poată lucra și socializa în afara caselor și birourilor. Starbucks își va revizui aspectul magazinelor, concentrându-se pe reintroducerea unor locuri mai confortabile și a unor facilități.
„Realitatea este că majoritatea cafenelelor nu au scaunele potrivite, textura potrivită și căldura potrivită. Trebuie să aducem asta înapoi”, a spus Niccol.
Reintroducerea zonelor pentru condimente (zahăr, scorțișoară etc)
În primele zile ale pandemiei, Starbucks a mutat barurile de condimente în spatele tejghelei. De atunci, când clienții din SUA doresc să adauge lapte sau zahăr în băuturile lor - chiar și într-o cafea simplă - trebuie să ceară direct angajaților. Dar asta se va schimba curând.
Personalul din cafenele
Starbucks a crescut deja numărul mediu de ore alocate angajaților. Mai multe schimburi – și o programare mai consistentă – au redus fluctuația de personal și au ajutat la păstrarea angajaților.
O nouă abordare de marketing
Încă din prima săptămână de lucru, la începutul lui septembrie, Niccol a spus că dorește să revizuiască marketingul companiei. În întâlnirea de miercuri cu investitorii, a spus că dorește ca marketingul să vizeze un public mai larg decât membrii Starbucks Rewards și să evidențieze calitatea cafelei Starbucks.
Laptele vegetal nu va mai fi taxat separat
După ani de cereri din partea clienților, Starbucks va elimina în cele din urmă costul suplimentar pentru alternativele la lapte, începând cu 7 noiembrie. Unii clienți ar putea economisi mai mult de 10% din costul băuturilor prin această schimbare, conform companiei.
Starbucks nu intenționează să modifice prețurile din America de Nord pe parcursul următorului an fiscal, care se încheie în jurul începutului lunii octombrie, pentru a îmbunătăți percepția consumatorilor asupra prețurilor sale.