Producătorii auto din China ocolesc tarifele vamale impuse de UE și vor să producă mașini electrice în Europa
Unii producători auto chinezi plănuiesc să deschidă fabrici de producție și asamblare în Europa, cu scopul de a vinde mai multe mașini la prețuri mai mici și de a concura cu jucătorii europeni.
În ultimele luni, cererea de mașini electrice a scăzut în China, cea mai mare piață auto din lume, scrie Reuters.
Importurile europene de vehicule electrice fabricate în China au crescut semnificativ, provocând temeri în rândul companiilor europene, precum BMW și Volkswagen, că ar putea fi scoși din joc. Drept răspuns, UE a introdus tarife de import, argumentând că acestea primesc subvenții semnificative de la stat.
Comisia Europeană a anunțat recent că propunerea de a impune taxe vamale de până la 45% pentru mașinile electrice importate din China a obținut suportul necesar din partea statelor membre pentru a intra în vigoare. „În paralel, UE și China continuă să colaboreze intens pentru a explora o soluție alternativă care ar trebui să fie pe deplin compatibilă cu OMC, să rezolve în mod adecvat subvenţionarea dăunătoare stabilită conform investigaţiei Comisiei Europene, să poată fi monitorizată şi pusă în aplicare”, anunța Executivul European.
Producătorii auto din China și-au propus să deschidă fabrici în Europa încă înainte ca UE să decidă asupra tarifelor, pentru a evita taxele.
Iată companiile chineze care au luat deja măsuri:
Chery Auto, cel mai mare producător auto din China după volumul exporturilor, a semnat un parteneriat cu compania spaniolă EV Motors pentru a deschide prima sa unitate de producție din Europa, la Barcelona. Producția este planificată să înceapă în acest an, atât EV Motors, cât și Chery urmând să producă propriile lor vehicule.
Chery este, de asemenea, în discuții cu Roma pentru a construi o fabrică în Italia, iar Financial Times a raportat că ia în considerare construirea unei fabrici în Marea Britanie în acest deceniu.
Cel mai mare producător de mașini electrice la nivel global, BYD, plănuiește să producă toate mașinile pe care le vinde în Europa la nivel local, a declarat la Salonul Auto de la Paris. BYD intenționează să producă componente în Europa și să asambleze baterii în fabrici din Ungaria și Turcia, importând doar celulele de baterii din China, a spus vicepreședintele executiv Stella Li pentru Reuters.
Leapmotor urmează să înceapă să preia comenzi în Europa pentru două modele, potrivit producătorului auto și partenerului său Stellantis, în timp ce își extinde oferta de vehicule electrice de buget în regiune. Mașina T03 va fi asamblată în Europa, la uzina Stellantis din Tychy, Polonia, iar producția SUV-ului C10 ar putea, de asemenea, mutată pe continentul european.