Netflix depășește așteptările investitorilor: peste 5 milioane de clienți noi în ultimele trei luni și vânzări mai mari cu 15%
Gigantul de streaming Netflix a adăugat în portofoliul său peste 5 milioane de clienți în al treilea trimestru și a depășit așteptările investitorilor de pe Wall Street pentru fiecare indicator financiar major.
Vânzările pentru această perioadă au crescut cu 15%, la 9,83 miliarde de dolari, conform unei scrisori adresate acționarilor, joi, iar câștigurile au crescut la 5,40 dolari pe acțiune. Analiștii preconizau că Netflix va câștiga 4,52 milioane de abonați în al treilea trimestru al anului, potrivit Bloomberg.
Acțiunile Netflix au crescut cu până la 5,4%, la 724,89 dolari. De altfel, acțiunile au crescut de peste patru ori din mai 2022, când o încetinire a creșterii companiei a dus la o vânzare masivă și a îngrijorat investitorii. De atunci, Netflix a adăugat în portofoliu peste 60 de milioane de clienți, datorită măsurilor stricte împotriva partajării parolelor și introducerii unui abonament mai ieftin cu publicitate. Compania a încheiat trimestrul cu 282,7 milioane de abonați.
Majoritatea analiștilor consideră că impulsul dat de măsurile împotriva partajării parolelor este temporar și că Netflix va trebui să găsească o altă modalitate de a crește. Compania nu a văzut încă rezultate financiare semnificative din investițiile în publicitate sau jocuri video, iar unii investitori de pe Wall Street își fac acum griji că acțiunile sunt supraevaluate.
Compania a estimat joi că vânzările de anul viitor vor crește cu 11% - 13%, până la 44 de miliarde de dolari, pe fondul creșterii numărului de abonați și a prețurilor abonamentelor. Netflix va crește costurile pe abonament în Spania și Italia vineri și a anunțat că va elimina unul dintre abonamentele sale mai ieftine în Brazilia mai târziu în acest trimestru.
Pe lângă menținerea creșterii audienței, Netflix încearcă să se asigure că actualii clienți rămân loiali. Grupul a reasigurat investitorii că implicarea pe platforma sa este „sănătoasă”, cu „aproximativ două ore pe zi per abonament plătit, în medie”, arată și The Guardian.
Două regiuni — Europa, Orientul Mijlociu și Africa, și Asia-Pacific — au reprezentat aproape toți noii clienți ai companiei. Netflix a pierdut clienți în America Latină pentru prima dată din începutul anului 2023. Compania a mai spus că numărul noilor abonați din al patrulea trimestru va depăși totalul celui de-al treilea trimestru.
Deși Netflix recunoaște că afacerea sa de publicitate progresează încet, conducerea a declarat în scrisoarea către acționari că are mari ambiții pentru următorii câțiva ani. Compania își dezvoltă propria tehnologie publicitară și a încheiat mai multe acorduri pentru a vinde serviciul susținut de publicitate alături de alte servicii de streaming.
„Mai avem mult de lucru pentru a ne îmbunătăți oferta pentru agenții de publicitate, iar acest lucru va fi o prioritate în următorii ani”, a scris compania.
Netflix a început să investească în programe live ca o modalitate de a crește inventarul pe care îl poate vinde agenților de publicitate. Va oferi un meci de box live luna viitoare, urmat de două meciuri din Liga Națională de Fotbal American pe 25 decembrie. Începând de anul viitor, platforma de streaming va oferi clienților trei ore de lupte live în fiecare săptămână. Nu este clar dacă noile lansări sunt disponibile global, sau doar pentru piața americană.