Gigantul Nestlé se restructurează, dar nu e în criză, spune noul șef. Acțiunile companiei au scăzut cu circa 15% anul acesta
Noul director al Nestlé a declarat că cea mai mare companie alimentară din lume „nu este în criză”, însă reduce perspectivele de creștere la un obiectiv de vânzări mai „realist” și anunță schimbări organizaționale majore pentru a îmbunătăți performanța.
În prima sa mișcare importantă ca director general, Laurent Freixe, un veteran al companiei, a redus prognoza de creștere a vânzărilor Nestlé pentru acest an la aproximativ 2%, comparativ cu prognoza de 3% din iulie și 4% din februarie. „Ne îndreptăm către o creștere organică de aproximativ 2% pentru întregul an... Poți spune că este o resetare sau că este realistă”, a declarat Freixe pentru Financial Times.
Preluând conducerea de la Mark Schneider, care a condus compania timp de opt ani și a plecat brusc în august, Freixe încearcă să convingă investitorii că problemele Nestlé pot fi rezolvate.
„Nu este nimic în neregulă cu categoriile”, a spus el. „Nu este nimic în neregulă cu cele 31 de branduri ‘miliardare’ [definite ca cele cu vânzări anuale de peste 1 miliard de franci elvețieni]. (...) Nestlé nu este în criză, Nestlé funcționează”, a adăugat el. „Și ne vom asigura că acest potențial va fi realizat pe viitor.”
Vânzările dezamăgitoare și o serie de probleme operaționale, inclusiv integrarea deficitară a unui sistem IT și un scandal privind puritatea apei în Franța, i-au îngrijorat pe investitorii Nestlé și au afectat prețul acțiunilor companiei, care a scăzut cu aproximativ 15% în acest an. Acțiunile au scăzut cu aproximativ 2% în tranzacțiile de joi dimineață.
Grupul elvețian a raportat o creștere organică a vânzărilor de 2% în primele nouă luni ale anului, comparativ cu o creștere așteptată de 2,5%, vânzările din America de Nord scăzând cu 0,3%.
Jean-Philippe Bertschy, analist la Vontobel, a declarat că noile perspective de vânzări reprezintă o „resetare foarte dureroasă” și este fără precedent în istoria de 158 de ani a companiei.
„Pentru un gigant precum Nestlé, ratarea obiectivelor în doar câteva luni este enormă”, a spus el. „Prioritatea pentru noua echipă de management este acum să readucă Nestlé la rădăcinile sale și la ceea ce face cel mai bine: marketingul și conectarea cu consumatorii.”
Schimbările organizaționale anunțate joi includ fuzionarea Americii de Nord și Americii Latine într-o singură unitate, liderul unității operând din sediul central al Nestlé din Elveția, precum și includerea Chinei în Zona operațională a companiei Asia, Oceania și Africa (AOA). Toți liderii regionali vor raporta direct directorului general.