Europa trebuie să renunţe planurile privind interzicerea motoarelor cu combustie pentru a-şi reduce dependenţa de China, spune BMW

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
bmw
sursa: shutterstock.com/

Europa trebuie să renunţe la planurile privind interzicerea, din 2035, a vânzării de autoturisme noi echipate cu motoare cu combustie internă, pentru a-şi reduce dependenţa de lanţul chinez de aprovizionare cu baterii şi a-şi valorifica atuurile tehnologice, a declarat marţi directorul general de la constructorul german BMW, Oliver Zipse.

Zipse, care cere de mult timp organismelor de reglementare să permită diferite tehnologii, inclusiv combustibili sintetici şi automobile cu celule de hidrogen, a declarat că sentimentul în Europa „este unul preponderent pesimist”, iar regiunea are nevoie de un nou cadru de reglementare pentru a rămâne competitivă, potrivit Reuters.

„O corectare a obiectivului privind 100% automobile electrice pe baterie în 2035, în cadrul unui pachet complet de reducere a emisiilor de CO2 ar oferi producătorilor europeni o mai mică dependenţă de China pentru baterii”, a spus Zipse la Salonul auto de la Paris, adăugând că „pentru a putea menţine o direcţie de succes, o abordarea neutră din punct de vedere tehnologic este esenţială în interiorul cadrului de reglementare”.

În martie 2023, statele membre UE au aprobat o directivă care cere ca toate autoturismele noi vândute începând din 2035 să aibă emisii zero de CO2, respectiv interzicerea automobilelor cu motoare pe benzină şi motorină, precum şi reducerea cu 55% a emisiilor de CO2 în 2030 comparativ cu nivelul din 2021.

Producătorii auto, inclusiv BMW, Volkswagen și Renault, precum și guvernul italian, au solicitat relaxarea sau amânarea obiectivelor privind emisiile de CO2, de teamă că vor trebui să plătească amenzi consistente în cazul unor vânzări sub aşteptări de automobile electrice.

Cu toate acestea, Germania, acolo unde BMW are sediul, a respins o revizuire anticipată a obiectivelor, apreciind că este nevoie de claritate pentru industria auto şi subliniind urgența combaterii efectelor schimbărilor climatice.

Tot la Paris, șeful asociației auto franceze PFA a spus că este necesar să se „revină rapid la masa discuțiilor” pentru a revizui obiectivele.

Industria auto germană suferă din cauza cererii slabe, dar și a unei reacții lente în fața competiției din partea Chinei.

Eforturile BMW de a respinge țintele de mediu și climă vor declanșa semnale de alarmă la Bruxelles, care credea că a rezolvat conflictul cu industria auto germană în 2023, când era în dezacord privind eliminarea treptată a mașinilor care emit CO2 până în 2035, arată The Guardian.

Conform acestor reguli, mașinile second-hand pe benzină și motorină pot fi vândute și după această dată. însă, după disputa de anul trecut, Germania a obținut un compromis de la Bruxelles, care va permite vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie internă după termenul limită, dacă acestea folosesc carburanți sintetici (efuels).