Compania aeriană Lufthansa, amendată în SUA pentru discriminarea unor pasageri evrei. La ce valoare se ridică sancțiunea

G.C. Data publicării:
amenda Lufthansa
sursa: shutterstock.com/

Compania aeriană germană Lufthansa a primit o amendă în valoare de 4 milioane de dolari pentru discriminarea unor pasageri evrei care au călătorit în 2022 între New York şi Budapesta, cu transfer pe aeroportul german Frankfurt, a anunțat marți Departamentul Transporturilor din SUA. Este cea mai mare amendă aplicată vreodată în SUA pentru un caz legat de încălcarea drepturilor pasagerilor.

Celor 128 de pasageri evrei, dintre care aproape toţi purtau haine specifice bărbaţilor evrei ortodocşi, li s-a interzis îmbarcarea pe zborul de conexiune la Frankfurt în urma comportamentului necorespunzător al unora dintre ei. Deşi mulţi dintre aceşti pasageri nu se cunoşteau sau nu călătoreau împreună, cei chestionaţi de anchetatorii americani au afirmat că Lufthansa i-a tratat pe toţi ca şi când ar fi fost un singur grup, scrie Reuters.

Potrivit Forbes.com, imaginile filmate atunci arată că personalul Lufthansa transmite pasagerilor că toți cei care sunt „evrei venind de la JFK (Aeroportul Internațional John F. Kennedy din regiunea orașului New York n.r.)” vor trebui să plătească pentru greșelile celor care au încălcat politicile companiei.

Conform deciziei autorităţilor americane, acceptată de companie, din amenda de 4 milioane de dolari, două milioane vor trebui plătite direct Departamentului Transporturilor din SUA şi celelalte două milioane vor fi despăgubiri pentru pasageri.

Lufthansa a transmis că acceptă plata acestor sume, dar a negat că angajaţii săi ar fi discriminat pasagerii. Compania a susținut că până la 60 de pasageri la bord au ignorat instrucțiunile echipajului.

Reacția Lufthansa

Compania aeriană a declarat că regretă și a prezentat scuze publice în numeroase ocazii pentru circumstanțele deciziei de a refuza îmbarcarea. Compania a declarat că incidentul „a rezultat dintr-o serie nefericită de comunicări inexacte, interpretări greșite și erori de judecată pe parcursul procesului de luare a deciziilor”, a spus Departamentul Transporturilor.

Lufthansa a afirmat, într-o declarație emisă marți, că, de la incidentul din 2022, a cooperat pe deplin cu autoritățile și se concentrează pe numeroase măsuri, inclusiv pe un parteneriat cu Comitetul Evreiesc American, pentru a crea „un program de instruire unic în industria aeriană pentru managerii și angajații noștri, pentru a aborda antisemitismul și discriminarea”.

„Nimeni nu ar trebui să fie discriminat în timpul călătoriilor, iar acțiunea de astăzi trimite un mesaj clar industriei aeriene că suntem pregătiți să investigăm și să luăm măsuri ori de câte ori drepturile civile ale pasagerilor sunt încălcate”, a spus secretarul transporturilor, Pete Buttigieg.

Lufthansa nu este prima companie aeriană care se confruntă cu sancțiuni în SUA pentru încălcări ale drepturilor civile, însă nu este o practică foarte des întâlnită. În ianuarie 2020, Delta Air Lines a fost amendată cu 50.000 de dolari după ce compania aeriană a discriminat trei pasageri musulmani în două incidente separate din 2016, ambele implicând înlăturarea pasagerilor din locurile lor după ce însoțitorii de zbor și alți pasageri au devenit neliniștiți în legătură cu comportamentul acestora. United Airlines a fost amendată cu 305.000 de dolari în 2022 pentru presupusa discriminare împotriva unui pilot budist.