Nikon, Canon și Olympus se reprofilează pe echipamente medicale

Data publicării:
nikon echipamente medicale

Japonezii de la Nikon şi-au făcut planul pentru o schimbare radicală de direcție. Au de gând să cheltuiască 2 miliarde de dolari pe achiziţii şi fuziuni în următorii trei ani. Scopul este să se extindă agresiv pe piaţa de echipamente medicale de unde speră să câştige peste un miliard de dolari pe an începând cu 2017, adică undeva la 11% din veniturile totale. Pentru a-şi atinge ţinta şi-au pus deoparte un sfert din cheltuielile de cercetare exclusiv pentru aparatura medicală.

Nikon nu e complet nou pe această piaţă - are la activ o linie de microscoape chiar foarte performante, echipate cu tehnologie de vârf şi vândute la preţuri peste medie, însă până în momentul de faţă nu s-a arătat interesat să devină un jucător serios în industria medicală.

Însă, în acelaşi timp, şi rivalii săi fac exact același pariu.

Canon şi Olympus îşi întăresc afacerile în industria medicală şi o fac contracronometru - se pompează sume serioase pentru a introduce pe piaţă dispozitive înaintea competiţiei.

În paralel, Toshiba şi Hitachi au ieşit la vânătoare de companii. Vor să se extindă prin achiziţii, iar firmele mici, dar promiţătoare sunt ţinte sigure. Planul pe următorii trei ani este să-şi dubleze veniturile aduse de diviziile medicale. Marile companiile văd un potenţial uriaş de creştere pe această nişă numai că piaţa e rapid inundată de nume noi, iar competiţia între noii veniţi e doar o mică parte a problemei.

David contra Goliat

Nikon, Canon, Olympus şi toţi cei care migrează la unison spre lumea medicală au de înfruntat giganţi. Philips, Siemens şi General Electric au o adevărată tradiţie în spate pe acest sector, sunt companii care s-au mişcat de mult timp în această direcţie şi au aproape jumătate din întreaga piaţă de echipamente de imagistică prin rezonanţă magnetică. Însă producătorii de camere foto nu au de ales, trebuie să intre în luptă, pentru că produsele care i-au făcut faimoşi nu se mai vând.

Camerele compacte şi DSLR-urile nu se mai bucură de succesul de altădată. Segmentul lor de consumatori e tot mai diluat de telefoanele inteligente care vin la pachet cu camere performante. Preţurile piperate pentru o cameră foto se mai justifică de regulă numai în cazul fotografilor profesionişti, care totuşi nu sunt un segment îndeajuns de larg pentru câştiguri satisfăcătoare.

Tradiţionalele generatoare de profit devin mai puţin viabile comercial, iar în timp ce plasa de siguranţă pe care o ofereau companiilor se destramă pe la margini, Nikon, Canon şi Olympus încearcă să găsească aplicaţii noi la ceea ce ştiu să facă cel mai bine: tehnologie pentru imagini de înaltă calitate şi cu distorsiuni reduse, cerinţe, în fond, de bază în tehnica medicală.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Trump spune că va redenumi Golful Mexic în „Golful Americii” și nu exclude utilizarea forței militare pentru...
Digi FM
Nicolas Cage și tânăra lui soție, eleganți la gala Globurilor de Aur. Actorul împlinește astăzi 61 de ani
Pro FM
Adevărul despre „despărțirea de un an” a lui Jay-Z și Beyonce. S-a zvonit că rapperul s-a întâlnit pentru...
Film Now
Jeremy Strong, viral pe rețelele sociale cu ținuta de la Globurile de Aur. Anne Hathaway: Scumpule, nu sunt...
Adevarul
Un fost membru POT acuză partidul că îi fură banii de pe card. „M-au scos de pe grup, dar banii mi se iau în...
Newsweek
Pensiile pe ianuarie se distribuie de mâine. În ce zi primesc pensionarii banii? Val de vești rele
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez sunt oficial divorţaţi. La ce înțelegere au ajuns cu privire la averea lor
Digi World
Şapte tipuri de cancer sunt legate de consumul de alcool. Ce măsuri solicită autoritățile medicale din SUA
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Cel mai puternic protector al Pamelei Anderson. Fiul ei, despre misiunea de a o ajuta să-și reinventeze...
UTV
Sebastian Stan a castigat primul Glob de Aur din cariera pentru rolul sau din „A Different Man”. Mesaj...