Inginerul proiectului Bloodhound, Tony Parraman, a explicat că noua maşină supersonică ce are 135.000 de cai putere a fost proiectată în secret timp de șapte ani.
Bloodhound eşte un proiect care vrea şă depăşească graniţele ingineriei şi ale ştiinţei și al cărei obiectiv este să depăşească recordul mondial de viteză.
În prezent, acest record este de 1228 km/h şi este deţinut de Thrust SSC, o echipă britanică gestionată de Managerul proiectului Bloodhound SSC, Richard Noble, şi condusă de Andy Green.
Bloodhound, maşina supersonică, este asamblată în Bristol şi urmează să „zboare” în deşert în vara lui 2016. Ea urmează în prezent teste de rulare de până la 321 km/h la Aerohub, Newquay, pentru ca mai apoi echipa de proiectanţi să înceapă testarea de mare viteză - 1.287 km/h.
Bloodhound dispune de trei centrale de forţă, un turbojet Rolls-Royce EJ200 de la un Eurofighter Typhoon, un set de rachete hibrid NAMMO şi un motor de maşină de curse Jaguar de 750 bhp, care acţionează pompa oxidantului rachetei. Aceştea generează împreună echivalentul a 135.000 CP, egal cu 180 maşini F1.
Tony Parraman a adăugat că s-au cheltuit peste 1,5 milioane de lire sterline pentru a obține această formă care să-i permită vehiculului să rămână la sol.
De asemenea, roțile sunt cele mai rapide din lume, construite dintr-un aluminiu solid.