Foto: Gulliver / Getty Images
Printre principalele concluzii ale cercetării se mai regăsește faptul că 66% dintre respondenți spun că, din momentul trezirii și până se uită la dispozitivul mobil, trec sub 30 de minute, iar pentru 52% dintre cei chestionați verificarea terminalului pe care îl dețin se face între 11 și 50 de ori în fiecare zi, relatează Agerpres.
Cea mai mare frecvență de utilizare a dispozitivelor mobile, de peste 200 de ori în 24 de ore, se constată la segmentul de vârsta 25-35 de ani (41%). Următorul segment cu frecvența mare de utilizare este cel cuprins între 45-55 de ani (26%), potrivit studiului „Utilizarea dispozitivelor mobile în România”, realizat de EY România și publicat miercuri.
În plus, 98% dintre respondenți folosesc dispozitivele mobile pentru apelare, 91% pentru acces email, câte 89% pentru expediere de mesaje, respectiv pentru căutare pe Internet, și 86% pentru camera foto. Doar 34% le folosesc pentru shopping și 22% pentru diseminarea de fișiere.
Conform studiului, 45% dintre utilizatorii dispozitivelor mobile folosesc între 8 și peste 10 aplicații, 21% între 5 și 8 aplicații și 33% între una și 5 aplicații. În funcție de vârsta celor intervievați, cei care folosesc cele mai multe aplicații au între 35 și 45 ani, urmați de cei de 25-35 ani.
În ceea ce privește frecvența de utilizare a dispozitivelor mobile și ținând cont de fiecare categorie de vârstă, utilizatorii de peste 50 de ani dețin în cea mai mare proporție telefoane mobile (15%), cei de 45-55 ani dețin phablete (30%), cei de 35-45 ani dețin smartwatch (49%) și tablete (40%), în timp ce respondenții de 25-35 ani au o brățară fitness, iar respondenții de 18-25 ani smartphone.
Respondenții de 25-35 ani sunt primii dintre cei care utilizează dispozitivul mobil imediat ce se trezesc dimineața (33%), urmați de cei de 35-45 ani (29%) și cei de 18-25 ani (19%). Cel mai puțin preocupați de utilizarea dispozitivului mobil dimineața sunt cei de 35-45 ani (40%) și cei de 45-55 ani (26%).
Pe de altă parte, utilizatorii din segmentul de vârstă 35-45 de ani sunt cei mai importanți consumatori de conținut video, urmați de respondenții de 25-35 ani. Așa cum era de așteptat, generația celor de 18-25 ani consumă mai mult conținut video decât cea a celor de peste 55 de ani, care, într-o proporție mare, declară că nu consumă niciun conținut video.