De la cablaje până la ştergătoare de parbriz şi volane, toate mărcile de prestigiu din lume au cel puţin o piesă fabricată în ţara noastră.
Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Din fabrica americanilor de la Ploieşti vor pleca în fiecare an aproximativ 20 de milioane de ştergătoare de parbriz, în special către constructorii Volkswagen şi Ford.”
După ce săptămâna trecută germanii de la Daimler au inaugurat fabrica de la Sebeş, unde se vor produce cele mai performante cutii de viteză din lume, americanii de la Federal-Mogul deschid a doua fabrică de componente de la noi.
12 miliarde de euro este cifra de afaceri a fabricilor de componente din ţara noastră, industrie care acoperă 10 procente din PIB. Peste 200.000 de români lucrează în cele 600 de intreprinderi de profil. O reală atracţie pentru constructorii de automobile, spun investitorii americani.
Daniel Ninivaggi, director general Federal-Mogul: „Cu cât au producătorii de componente o experienţă mai mare pe o piaţă, cu atât producătorii de maşini vor fi tentaţi să îşi construiască o fabrică acolo.”
În România sunt doar două uzine de asamblare a maşinilor, la Mioveni şi Craiova. În schimb, germanii de la Kirkhoff produc caroserii tot la Craiova, iar Draexlmaier construieşte borduri de maşini la Braşov. Volane şi centuri de siguranţă în Covasna, airbaguri la Roman şi banchete la Iaşi. Japonezii de la Yazaki şi Sumitomo produc cablaje la Caracal şi Orăştie, iar Bosch componente electronice la Jucu. Anvelope de produc la Slatina, Zalău şi Timişoara.
O singură problemă este nerezolvată, spun toţi investitorii..
Daniel Ninivaggi, director general Federal-Mogul: „Infrastructura însă, cu cât se va îmbunătăţi, cu atât va atrage mai mult investitorii.”
50 milioane euro este investiţia totală în România a companiei Federal-Mogul în fabricile de la Ploieşti unde lucrează 700 de oameni.