Consiliul de Supervizare al Volkswagen AG ia în calcul renunţarea la închiderea marilor fabrici din Germania, se arată într-un raport al revistei Manager Magazin publicat joi, citat de Reuters, preluată de Agerpres. Cu toate acestea, încă nu s-a ajuns la un acord final, scrie sursa citată.
Membrii Board-ului au discutat oprirea producţiei la fabrica din Dresda (unde lucrează 300 de persoane) şi vânzarea uzinei din Osnabrueck, care are aproape 2.300 de angajaţi, a informat revista germană, citând o serie de participanţi la întâlnirea din noiembrie.
Un potenţial cumpărător pentru unitatea din Osnabrueck, unde capacitatea de utilizare este de doar 30%, nu a fost găsit.
Încă nu s-a luat o decizie finală şi există divergenţe între oficialii VW, familiile Piech şi Porsche, cei mai mari acţionari ai Volkswagen, având o abordare mai dură, iar toate părţile vor o soluţie până în decembrie, susţine Manager Magazin.
Purtătorii de cuvânt de la Volkswagen şi de la familiile Porsche şi Piech nu au dorit să facă comentarii.
Și în Belgia, Audi a decis să oprească producția de vehicule la 28 februarie
Separat, presa din Belgia a anunţat că Audi, marca premium a Volkswagen AG, a decis să oprească în 28 februarie producţia de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles.
Recent, presa din Belgia susţine că producătorul chinez de vehicule electrice Nio era interesat de această unitate.
La fabrica Audi de lângă Bruxelles sunt aproximativ 3.000 de angajaţi care produc SUV-ul Q8 e-tron din 2022.
Audi ia în considerare de ceva timp închiderea acestei unităţi şi a efectuat în ultimele luni consultări cu comitetul de întreprindere şi sindicatele, conform legislaţiei din Belgia.
Vânzările SUV-ului Q8 e-tron sunt în declin, iar şefii Audi susţin că fabrica are costuri logistice ridicate deoarece în zonă sunt puţini furnizori, iar amplasarea fabricii face expansiunea dificilă.
Şi Volkswagen este în mijlocul unei crize profunde şi a respins posibilitatea producţiei unui nou model la Bruxelles.
Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe ale EV, astfel încât firme ca Mercedes-Benz Group AG îşi regândesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au eliminat sau au redus subvenţiile pentru EV, sporind presiunile asupra liderilor pieţei, afectaţi şi de concurenţa din China.
Editor : M.C