Martin Winterkorn / FOTO: Gulliver/GettyImages
Şeful Volkswagen pare să fi pierdut încrederea acţionarilor, a scris presa germană.
Gigantul auto german a recunoscut că 11 milioane de maşini livrate în toată lumea sunt dotate cu un sistem ce permite „păcălirea” testelor legate de emisia de noxe.
„Îmi pare nespus de rău că am înşelat încrederea. Îmi cer scuze în toate modurile posibile de la clienţi, autorităţi şi de la întreaga opinie publică pentru comportamentul nostru greşit”, a declarat, anterior, Martin Winterkorn.
Cel puţin 25 de procese colective au fost declanşate în Statele Unite de către clienţi Volkswagen nemulţumiţi de faptul că au fost înşelaţi. Agenţia de mediu din California urmează să testeze şi motoarele diesel cu şase cilindri care echipează unele modele Porsche şi Audi, ca să vadă dacă respectă normele.
Valoarea de piaţă a Volkwagen a scăzut dramatic de la începutul scandalului. Preţul unei acţiuni a companiei la bursa de la Frankfurt a scăzut cu peste 36 la sută faţă de săptămâna trecută: de la 170 de euro, la 108 euro. De asemenea, şi companiile care aprovizionează Volkswagen au început să sufere. Analiştii consideră că pierderile de la bursă pot fi mai mari decât eventualele amenzi pe care le-ar primi producătorul german.
Ministrul german al Economiei a făcut apel la reprezentanţii Volkswagen să clarifice problema emisiilor poluante, pentru că în joc este reputaţia întregii industrii constructoare de maşini din Germania.
„Acesta a fost un incident grav şi ne îngrijorează faptul că justificata reputaţie excelentă a industriei germane de automobile şi în mod special a Volkswagen suferă şi sunt sigur că vă imaginaţi acest lucru. Dar sunt sigur că firma va clarifica repede şi în totalitate toate acuzaţiile de manipulare şi va plăti pentru toate daunele provocate”, a declarat Sigmar Gabriel, ministrul Economiei din Germania.
Posibilitatea ca modelele cu motor diesel ale Volkswagen să polueze mai mult decât specificase producătorul german a atras inclusiv o reacţie din partea Casei Albe.
„Suntem îngrijoraţi de unele rapoarte pe care le-am văzut despre acţiunile acestei companii în mod special dar, în final, este responsabilitatea Agenţiei de Mediu să analizeze situaţia”, a declarat Josh Earnest, purtător de cuvânt al Casei Albe.
Citiți și:
Scandalul Volkswagen. Vicecancelar: Reputația mașinilor germane, în pericol
Biziday | Ce se poate întâmpla mai departe cu Volkswagen?