Nu se va aplica maşinilor care au timbrul plătit ci pentru cele care abia urmează să fie înmatriculate sau la care taxa s-a restituit. Este un proiect de lege iniţiat de un parlamentar UDMR, dar are acordul tuturor partidelor şi tocmai acest acord îl face fezabil să devină act normativ în toată regula.
Regula ar fi ca timbrul să devină impozit anual, care la început să fie mai mic şi să crească pe parcursul anilor, cu cât creşte gradul de uzură al maşinii şi riscul ca ea să polueze mai mult.
Faţă de timbrul de mediu actual impozitul nu va mai avea acea reducere în funcţie de vechime, deci vor fi dezavantajate maşinile vechi la prima înmatriculare.
Impozitul va fi mai mic la început şi va creşte ulterior. Este luat în calcul un coeficient care ţine cont de durata medie de folosire a unei maşini, care pe baza datelor Registrului Auto Român, ar fi de 15 ani.
Însă acest sistem de creştere graduală îi va dezvantaja pe cei care folosesc mai mulţi ani maşina.
Nu este totuşi o idee nouă. A mai fost vehiculată de oamenii din domeniu, importatori şi producatori dar care cereau o taxă anuală în paralel cu timbrul de mediu, în ideea de a descuraja folosirea îndelungată a maşinilor.