Samsung cumpără cu 8 miliarde de dolari producătorul american de soft-uri auto Harman. Este cea mai mare achiziţie făcută vreodată de Samsung şi un indiciu clar al direcţiei în care vrea să se dezvolte gigantul sud-coreean în perioada următoare. Acesta este un salt mare în cursa de modenrizare a industriei auto.
De-a lungul timpului, Samsung a preferat să apeleze mai puţin la preluarea altor companii şi a încercat să dezvolte cât mai multe tehnologii pe cont propriu. Acum însă, gigantul sud-coreean vrea să aibă un cuvânt de spus într-un sector în care lucrurile se mişcă foarte repede: cel auto.
Ca să poată ţine pasul, Samsung a decis să cumpere cu 8 miliarde de dolari grupul american Harman, care are deja o experienţă solidă în industria producătoare de maşini.
Harman este la bază o companie de electronice, bazată pe sisteme audio. Însă în ultimii ani a devenit un puternic producător de componente auto. Pe lângă boxe de sunet a început să le livreze producătorilor de maşini şi alte sisteme performante, inclusiv de comunicaţie.
În acest moment, compania preluată de Samsung are comenzi de 24 de milioane de dolari, de trei ori peste cifra actuală de afaceri.
În urma acestei tranzacţii, Samsung şi-ar putea să îşi forţeze rivalii din industria IT să îşi accelereze investiţiile în sectorul producţiei de maşini şi al transportului.
Apple deja produce calculatoare de bord pentru automobile şi investeşte sume din ce în ce mai mari în dezvoltarea pe cont propriu tehnologiilor moderne pentru maşini. Şi, chiar dacă pare să fi renunţat la gândul de a construi de la zero un autoturism electric şi autonom, Apple nu vrea să rateze ocazia de a avea o prezenţă cât mai importantă pe şosele.
În plus, a investit un miliard de dolari în compania chineză de transport Didi, care rivalizează cu americanii de la Uber.
Iar printre investitorii de la Uber se numără gigantul Google care a dezvoltat unele dintre primele sisteme care le permit maşinilor să se conducă singure.
Însă cele mai fructuoase colaborări ar putea fi cele dintre companiile auto convenţionale, care ştiu deja cum se construieşte o maşină şi companiile IT, care ştiu cum să dezvolte eficient noi tehnologii.
De exemplu, BMW şi compania chineză de servicii online Baidu, un rival al Google, lucrează la dezvoltarea unui automobil autonom. Chiar şi producătorul de maşini electrice Tesla a trebuit să apeleze la o companie tehnologică, Mobileye, pentru realizarea pilotului semi-automat care le oferă asistenţă şoferilor în trafic.
Înaintea deciziei de a prelua Harman pentru 8 miliarde de dolari, singura prezenţă majoră a sud-coreenilor de la Samsung în industria auto era prin divizia de baterii.
Producţia acumulatorilor folosiţi de maşinile electrice devine un segment în care concurenţa este din ce în ce mai mare. Iar această cursă între companiile rivale poate ajuta industria auto să producă automobile electrice capabile să parcurgă distanţe tot mai mari cu o singură încărcare a bateriilor.