Lumea are nevoie de încă 44 de milioane de profesori pentru ca fiecare copil să beneficieze de educație, potrivit noilor cifre ale UNESCO. De asemenea, 9% dintre profesorii de școală primară au renunțat la profesie în 2022, dublu față de 4,6%, în 2015, transmite The Guardian.
Potrivit UNESCO, 9% dintre profesorii de școală primară au renunțat la profesie în 2022, aproape dublu față de rata de 4,6% din 2015.
„Profesorii joacă un rol vital în societățile noastre, dar această profesie se confruntă cu o criză vocațională majoră. Unele regiuni ale lumii duc lipsă de candidați. Alte regiuni se confruntă cu o rată foarte ridicată a abandonului școlar în primii ani de muncă. În ambele cazuri, răspunsul este același: trebuie să prețuim mai bine, să formăm mai bine și să sprijinim mai bine profesorii”, a declarat Audrey Azoulay, directorul general al UNESCO.
Analiza UNESCO a arătat că deficitul de profesori a fost redus de la 69 de milioane în 2016, mai ales în Asia de Sud, unde numărul a ajuns la 7,8 milioane.
În Africa Subsahariană, care a reprezentat o treime din deficitul global de profesori, a fost redus doar cu două milioane în aceeași perioadă. Regiunea are nevoie de 15 milioane de profesori pentru a îndeplini obiectivul de dezvoltare durabilă de a asigura învățământul primar și secundar pentru toți copiii până în 2030.
Există probleme chiar și în țările dezvoltate
Potrivit raportului, există probleme la nivel global, inclusiv în țările dezvoltate, profesorii confruntându-se cu niveluri ridicate de stres, lipsă de rechizite, conducere slabă și salarii mici.
În Europa și America de Nord este nevoie de încă 4,8 milioane de profesori pentru a „asigura învățământul primar și secundar de calitate”.
În unele părți ale Africii, insecuritatea a fost un alt factor care a dus la închiderea școlilor. Peste 13.000 de unități de învățământ au fost închise în unele părți din Africa Centrală și de Vest în ultimii patru ani.
UNICEF a declarat că un sfert din școlile din Burkina Faso au fost închise când anul școlar a început săptămâna aceasta, luptele din țară împiedicând un milion de copii și 31.000 de profesori să se întoarcă la școală.
„Este foarte supărător să avem atât de mulți copii care încă nu se pot întoarce la școală din cauza violenței și a nesiguranței și atât de multe școli închise. Trebuie să ne continuăm activitatea și să ne asigurăm că fiecare copil din Burkina Faso poate avea acces la educație și își poate îndeplini visele în pace și siguranță”, a declarat John Agbor, reprezentantul UNICEF în Burkina Faso.
De asemenea, potrivit datelor de la Our World in Data, furnizate de UNESCO, în 2019 din cei 787 de milioane de copii de vârstă școlară primară din lume, 8% nu mergeau la școală. Asta înseamnă 58,4 milioane de copii.
În timpul pandemiei, acest număr a crescut temporar, dar chiar și la nivelurile pre-pandemice, numărul a fost mult prea mare.
Editor : Bianca Chirilă