La zece zile după ce directorul general Tarom s-a plâns că gropile din pistele aeroportului Otopeni taie anvelopele aeronavelor, conducerea aeroportului s-a apucat de reparații.
Foto: Adevărul
Compania care administrează cele două aeroporturi de lângă Bucureşti, respectiv Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), a anunţat joi că a demarat lucrările de reparaţie la suprafaţa de mişcare a aeroportului.
Primele lucrări vor consta în înlocuirea dalelor de beton degradate pe platforma 1 şi căile de rulare aferente, termenul de finalizare estimat fiind noiembrie 2018. Lucrările se vor realiza pe o suprafaţă de 3050 mp”, se arată în comunicat, informază News.ro.
În perioada 14 aprilie – 1 mai, vor fi efectuate lucrări de întreţinere a stratului de uzură la calea de rulare Oscar, prin frezare şi aşternerea unui nou strat asfaltic (9.500 mp).
În intervalul 1 mai – 1 iunie, vor avea loc lucrări de întreţinere a stratului de uzură la calea de rulare Delta. ”Această primă fază a lucrărilor face parte dintr-un amplu program de măsuri de remediere a suprafeţelor pavate din Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, plan care prevede, printre altele, operaţionalizarea pistei 2 (08L-26R) şi a balizajului luminos de categorie III A”, se arată în comunicat.
„La Otopeni, este nevoie de o investiţie masivă în căile de rulare şi cred că trebuie să ne schimbăm şi acolo modul în care vin pasagerii. Sincer să vă spun, mie nu-mi place că pasagerii de pe intern sunt lăsaţi undeva în câmp şi duşi cu autobuzele. Este o chestiune de civilizaţie şi de o posibilitate de a-i primi. Cu siguranţă lucrurile astea se vor schimba, pentru că este un proiect care este admis la nivel de minister, la nivel de aeroport, din câte ştiu eu; o să vedem ce se întâmplă. Pe noi, pe moment, nu ne încurcă decât gropile din calea de rulare şi care ne taie de fapt roţile avioanelor, pe care le schimbăm într-un mod halucinant, ceea ce înseamnă costuri masive pentru noi”, spunea la inceputul lunii aprilie Werner Wolff, şeful TAROM.