Peştele colectat de la pescari va fi transportat la Bursă cu ajutorul a trei ambarcaţiuni, în condiţii ce respectă toate normele Uniunii Europene (UE). Acestea sunt primele nave frigorifice construite aici, la Tulcea. Au o capacitate de zece tone şi pot naviga timp de opt ore.
„20 de metri lungime, 5 metri lăţime, 20 de km pe oră viteză maximă, 236 de cai putere - putere instalată”, a precizat Ovidiu Mirea, constructorul ambarcațiunilor.
Ambarcaţiunile vor putea încărca şi descărca câte o tonă de peşte cu ajutorul unor macarale.
„În interiorul Deltei, asemenea ambarcaţiuni specializate care să asigure condiţii optime de transport nu prea sunt”, a subliniat Lucian Simion, guvernatorul Deltei Dunării.
Acum, pescarii îşi lasă marfa la cherhanale cum pot.
„Îl aranjează în lădiţele şi în gheaţă şi îl pun în şalupele lor echipate sanitar-veterinar, cu autorizaţie şi licenţă sanitar-veterinară. Îl duc la Tulcea, unde vin "n" cumpărători. Îl vinde şi, mai departe, primeşte şi pescarul banii”, a subliniat Cristian Solotchin, reprezentant Asociaţia Pescarilor din Tulcea
După ce bursa de peşte va fi funcţională, toate aceste drumuri vor fi făcute de intermediari, într-un timp mai scurt. Autorităţile spun că totul ar putea fi gata la jumătatea acestui an, după ce se vor puncte la punct toate normele de funcţionare. Proiectul cu finanţare europeană are o valoare de peste şase milioane de euro.