INVESTIŢIE DE 120 DE MILIOANE DE EURO. Bosch deschide două fabrici în Cluj-Napoca şi Blaj

Data publicării:
bosch f

Grupul german Bosch va deschide în acest an două noi unităţi de producţie în România, la Cluj-Napoca şi Blaj, pentru care va investi până la sfârşitul anului 120 milioane euro şi va angaja 600 de persoane.

Unitatea de producţie din Blaj urmează să fie deschisă în 8 iunie, în timp ce fabrica de la Cluj -Napoca este programată pentru ultimul trimestru din acest an.

La Blaj, Bosch deţinea deja o unitate pentru tehnică liniară, care a fost extinsă cu o fabrică de senzori de turaţie pentru sistemele de control al şasiului, dedicaţi industriei auto, după o investiţie de circa 50 milioane de euro. Cu o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi, unitatea de la Blaj va angaja încă 300 de persoane până la sfârşitul anului, ajungând la un total de circa 900 angajaţi.

La Cluj-Napoca, grupul construieşte un nou centru de producţie, cu o suprafaţă dfe 38.000 metri pătraţi, pentru care sunt prevăzute investiţii de 77 milioane de euro. Unitatea va avea 300 de angajaţi. Fabrica de la Cluj-Napoca va produce unităţi electronice de comandă pentru autovehicule.

Ce vânzări a avut în România

La începutul anului 2013, compania avea în România 1.400 de angajaţi.

Bosch mai are în Bucureşti o firmă de distribuţie de scule electrice, sisteme de încălzire, sisteme de securitate, siguranţă şi comunicaţii şi echipamente auto pentru piaţa de aftermarket, iar în Timişoara se află un centru de comunicare.

Anul trecut, compania a obţinut în România vânzări de 180 milioane de euro în anul 2012, cu 4,5% mai mici faţă de valoarea din 2011.

„Suntem mulţumiţi de evoluţia pe care compania a înregistrat-o în 2012 în România. Acesta este motivul pentru care dorim să ne extindem pe piaţa din România şi să continuăm să investim aici”, a declarat, într-un comunicat, Brigitte Eble, reprezentanta grupului Bosch în România.

La nivel global, grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 360 de filiale şi companii regionale din peste 50 de ţări. În anul fiscal 2012 vânzările grupului au crescut cu 1,9%, la 52,5 miliarde de euro, potrivti Mediafax.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri