Alianța pe care o face Carrefour pentru a face față concurenței
Data publicării:
Francezii de la Carrefour şi rivalii britanici de la Tesco anunţă crearea unei alianţe globale de achiziţii pe termen lung. O alianţă strategică, întinsă pe trei ani, prin care cei doi retaileri europeni caută să-şi reducă din costuri şi să ţină piept concurenţie venite din online, în special din partea gigantului american Amazon.
Acordul dintre Carrefour şi Tesco va acoperi relaţiile strategice cu furnizorii cum ar fi serviciile de marketing, colectarea datelor şi achiziţionarea comună a produselor propriilor branduri. Cele două companii afirmă că această strategie va aduce o ofertă mai diversificată pe rafturi şi chiar preţuri mai mici pentru clienţi.
Această alianţă e, mai degrabă, un câştig pentru britanici: Tesco a înregistrat în vânzări de 67 de miliarde de dolari, în vreme ce Carrefour a depăşit în Europa 102 miliarde de dolari.
Acordul cu Tesco exclude afacerile francezilor din China şi Polonia.
Înainte de a anunţa această alianţă, Carrefour susţinea că vrea să-şi sporească prezenţa în online. Are un parteneriat cu Google pentru a-şi majora afacerile online pe piaţa din Franţa. Fără o prezenţă în online şi în lipsa altor strategii, retailerii clasici pierd teren. Nu au nicio şansă să supravieţuiască.