SUA acuză marile companii care dețin rețele sociale că practică „supravegherea în masă”

Data publicării:
Vienna / Austria / November 13, 2020: Close up of Instagram social media application and other apps on the android smartphone
Foto: Profimedia Images

Un studiu efectuat de-a lungul mai multor ani arată că giganţii din domeniul platformelor sociale şi internetului practică „supravegherea în masă” pentru a capitaliza datele personale ale utilizatorilor de internet, conform Autorităţii americane pentru Concurenţă (FTC), citată joi de AFP.

Un raport publicat miercuri seara - realizat de FTC plecând de la solicitările lansate cu patru ani în urmă către nouă firme - a stabilit că aceste companii au colectat cantităţi importante de date, uneori prin intermediul operatorilor de date cu caracter personal, şi că pot păstra respectivele informaţii o perioadă nelimitată de timp, transmite Agerpres.

„Acest raport pune în lumină modul în care reţelele sociale şi companiile de streaming video colectează o cantitate enormă de date personale şi le monetizează pentru multe miliarde de dolari”, a explicat într-un comunicat şefa FTC, Lina Khan, declarându-se „deosebit de îngrijorată de eşecul multora dintre aceste companii de a proteja copiii şi adolescenţii în online”.

În multe dintre aceste companii, modelul economic, care implică recurgerea la publicitatea ţintită, încurajează colectarea în masă a datelor utilizatorilor, privilegiind profitul în detrimentul vieţii private, conform raportului.

„Lucrative pentru companii, aceste practici de supraveghere pot pune în pericol viaţa privată a oamenilor, ameninţându-le libertăţile şi expunându-i la o serie de rele, de la furtul de identitate la hărţuire”, afirmă şefa FTC.

Într-un mesaj transmis ca reacţie la publicarea acestui raport, şeful Interactive Advertising Bureau (IAB), o organizaţie a companiilor din acest sector, s-a declarat „dezamăgit de faptul că FTC continuă să considere industria publicităţii digitale ca fiind implicată în «supravegherea comercială în masă»”.

David Cohen susţine că internauţii înţeleg că publicitatea ţintită le permite să profite de servicii online, care altfel nu ar fi gratuite sau ieftine.

Totodată, IAB a dat asigurări joi că susţine „cu fermitate” legea exhaustivă cu privire la confidenţialitatea datelor personale la scară naţională, a cărei respectare o solicită raportul.

Raportul se bazează pe solicitările trimise la sfârşitul anului 2020 către companii precum Meta, YouTube (Google), Snap, Amazon (pentru Twitch), ByteDance (TikTok) şi Twitter devenit între timp X.

Un purtător de cuvânt al Google, Jose Cataneda, a declarat pentru AFP că grupul său „are normele cele mai stricte în domeniul privind confidenţialitatea datelor”. „Nu vindem niciodată informaţii personale şi nu folosim informaţii sensibile pentru a difuza publicitate”, a dat asigurări el.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul care nu trebuia să existe în România: adus în țară pentru a satisface pasiunea nebună a lui Ceaușescu
Digi FM
Viața unui român care s-a mutat în Noua Zeelandă. A ajuns acolo cu 450 $, acum are o fermă profitabilă
Pro FM
Antonia a postat o poză editată și a mărturisit că s-a îngrășat din cauza problemelor de sănătate: "Cum e...
Film Now
David Duchovny din Dosarele X, la plimbare alături de frumoasa lui fiică. West are 25 de ani și calcă pe...
Adevarul
Investiție halucinantă într-un sat uitat de lume. Primăria a construit piste de biciclete într-un cătun de...
Newsweek
Pensie dublă pentru o categorie de pensionari. În cât timp vor lua 1.400 lei în plus?
Digi FM
Cu ce se ocupă fetele lui Corneliu Vadim Tudor. „Trăim din revistă și din pensia mamei”. GALERIE FOTO
Digi World
Metoda scandinavă care promite un somn bun. Ce să schimbi dacă împarți patul cu cineva
Digi Animal World
Cum reacționează un câine atunci când e certat de stăpân pentru năzbâtia făcută. Imaginile sunt virale
Film Now
3 cuvinte au fost de ajuns. Daniel Craig, tranșant când a fost întrebat pe cine ar vrea să vadă în rolul lui...
UTV
Loredana Groza starneste reactii controversate in mediul online: poze provocatoare la 54 de ani