SUA acuză marile companii care dețin rețele sociale că practică „supravegherea în masă”

Data publicării:
Vienna / Austria / November 13, 2020: Close up of Instagram social media application and other apps on the android smartphone
Foto: Profimedia Images

Un studiu efectuat de-a lungul mai multor ani arată că giganţii din domeniul platformelor sociale şi internetului practică „supravegherea în masă” pentru a capitaliza datele personale ale utilizatorilor de internet, conform Autorităţii americane pentru Concurenţă (FTC), citată joi de AFP.

Un raport publicat miercuri seara - realizat de FTC plecând de la solicitările lansate cu patru ani în urmă către nouă firme - a stabilit că aceste companii au colectat cantităţi importante de date, uneori prin intermediul operatorilor de date cu caracter personal, şi că pot păstra respectivele informaţii o perioadă nelimitată de timp, transmite Agerpres.

„Acest raport pune în lumină modul în care reţelele sociale şi companiile de streaming video colectează o cantitate enormă de date personale şi le monetizează pentru multe miliarde de dolari”, a explicat într-un comunicat şefa FTC, Lina Khan, declarându-se „deosebit de îngrijorată de eşecul multora dintre aceste companii de a proteja copiii şi adolescenţii în online”.

În multe dintre aceste companii, modelul economic, care implică recurgerea la publicitatea ţintită, încurajează colectarea în masă a datelor utilizatorilor, privilegiind profitul în detrimentul vieţii private, conform raportului.

„Lucrative pentru companii, aceste practici de supraveghere pot pune în pericol viaţa privată a oamenilor, ameninţându-le libertăţile şi expunându-i la o serie de rele, de la furtul de identitate la hărţuire”, afirmă şefa FTC.

Într-un mesaj transmis ca reacţie la publicarea acestui raport, şeful Interactive Advertising Bureau (IAB), o organizaţie a companiilor din acest sector, s-a declarat „dezamăgit de faptul că FTC continuă să considere industria publicităţii digitale ca fiind implicată în «supravegherea comercială în masă»”.

David Cohen susţine că internauţii înţeleg că publicitatea ţintită le permite să profite de servicii online, care altfel nu ar fi gratuite sau ieftine.

Totodată, IAB a dat asigurări joi că susţine „cu fermitate” legea exhaustivă cu privire la confidenţialitatea datelor personale la scară naţională, a cărei respectare o solicită raportul.

Raportul se bazează pe solicitările trimise la sfârşitul anului 2020 către companii precum Meta, YouTube (Google), Snap, Amazon (pentru Twitch), ByteDance (TikTok) şi Twitter devenit între timp X.

Un purtător de cuvânt al Google, Jose Cataneda, a declarat pentru AFP că grupul său „are normele cele mai stricte în domeniul privind confidenţialitatea datelor”. „Nu vindem niciodată informaţii personale şi nu folosim informaţii sensibile pentru a difuza publicitate”, a dat asigurări el.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu, transfigurat la Poliție. Reacția fostului candidat în fața camerelor de filmat FOTO
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Pro FM
Diddy, aflat în închisoare, a vorbit la telefon cu Kanye West: "E tragic. Sunt Puff Daddy în închisoare...
Film Now
Zendaya, acuzată că și-a abandonat sora vitregă: „Am trecut prin cancer și chimioterapie singură, fără niciun...
Adevarul
Tensiunile internaționale cresc după ce China a executat patru cetățeni canadieni
Newsweek
Care pensionari nu iau ajutorul de 400 lei la pensie în aprilie, deși au dreptul legal? Ce pensie au
Digi FM
Cine este John Ion Banu, candidat independent la alegerile prezidențiale. A emigrat în SUA înainte de...
Digi World
A urmat dieta carnivoră și a ajuns de urgență la spital. Cu ce probleme s-a confruntat
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Cine sunt părinții lui Owen Cooper, băiatul care joacă în Adolescence. Oameni simpli și muncitori care fac...
UTV
Andreea Bănică își îngrijorează fanii: „Am plâns ceva...”. Artista, în lacrimi pe rețelele de socializare