O fuziune între Delhaize, compania mamă a Mega Image, și olandezii de la Ahold nu va putea fi făcută pe picior de egalitate, oricât de mult s-ar încerca.
Acțiunile ambelor companii au crescut după ce au apărut informațiile privind fuziunea, dar Ahold este o companie aproape de două ori mai mare decât Delhaize. Iar în ultima vreme, la nivel de grup, afacerile olandezilor au mers ceva mai bine decât cele ale belgienilor care controlează Mega Image.
Negocierile de fuziune între Delhaize și Ahold nu au fost confirmate oficial, dar, potrivit informațiilor aflate pe surse de presa belgiană, ar fi ajuns la un stadiu avansat. Însă nu ar fi pentru prima oară când cele două companii vor să își unească forțele. Și-ar mai fi negociat fuziunea de două ori, în 2006 și 2007, dar de fiecare dată discuțiile au eșuat.
Analiștii spun că celor de la Delhaize și Ahold le-ar sta bine împreună, pentru că afacerile lor sunt suficient de variate și ar fi complementare, inclusiv geografic. Cele două companii nu concurează direct pe foarte multe piețe, așa că, odată cu fuziunea ar beneficia de rețeaua celeilalte.
În România sunt prezenți în acest moment doar belgienii de la Delhaize, prin Mega Image, care nu și-a prezentat încă datele pe 2014.
În 2013, Mega Image a avut un profit de 12 milioane și jumătate de euro, în creștere cu 18%, la încasări de peste jumătate de miliard de euro. Creșterea cifrei de afaceri este un efect al extinderii agresive a lanțului comercial.
La finele anului trecut, belgienii au ajuns la 410 magazine în România.
Singura țară est-europeană în care sunt prezenți olandezii de la Ahold este Cehia. De altfel, veniturile olandezilor sunt generate în mare parte de magazinele pe care le au în Statele Unite.
Și belgienii de la Delhaize sunt prezenți pe piața americană, singura care ar putea atrage atenția autorităților concurențiale.