Însă ieftinirea rapidă a petrolului se vede mai încet la pompă, mai ales în Europa. În vreme ce cotaţia barilului a scăzut cu 40% din vară, benzina s-a ieftinit în România cu 13%. Iar ţara noastră este un caz fericit printre ţările europene. Prin alte părţi ieftinirile sunt mult mai mici. Desigur, preţul carburanţilor nu este dat în întregime de preţul petrolului. Mai sunt şi taxe, costuri de rafinare sau de transport. Iar taxele cântăresc foarte mult în preţ. În Statele Unite, care au un sistem fiscal mult mai relaxat, benzina s-a ieftinit extrem de rapid.
În România, un litru de benzină a ajuns să coste la 5,4 lei, cu aproximativ 13% mai puţin faţă de preţul de astă vară. În Europa, ieftinirea carburanţilor vine mai încet decât ieftinirea petrolului.
În Marea Britanie, de exemplu, un litru de benzină costă cu doar 6% mai puţin decât în vară. În Statele Unite preţul benzinei e mai puţin încărcat de taxe, iar ieftinirea se simte puternic. Faţă de anul trecut, americanii cumpără benzină cu 60% mai ieftină. Preţul la pompă a răspuns mai rapid la căderea petrolului pe burse şi datorită întăririi dolarului şi a competiţiei mai mari între reţelele de benzinării. Totuşi unii analişti sunt de părere că şi în Europa preţurile vor scădea mai abrupt dar e nevoie de timp.
Unii analişti sunt de părere că ţiţeiul brent poate intra chiar şi sub pragul de 60 de dolari pe baril, dar totul depinde de cât de mult va dura războiul preţurilor declanşat de Arabia Saudită în momentul în care a forţat menţinerea producţiei în cartelul OPEC.