STS anunță că a fost semnat contractul de furnizare de echipamente și aplicații informatice pentru modernizarea sistemului 112 cu o asociere care a câștigat licitația. Valoarea contractului este de aproape 200 milioane de lei și va fi implementat în 24 de luni, informează Mediafax.
„În aplicarea măsurii 7 din Raportul preliminar privind Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (SNUAU), întocmit de Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 înființat prin Decizia prim-ministrului nr. 166/2019, Serviciul de Telecomunicații Speciale anunță semnarea în data de 09.08.2019 a Contractului de furnizare echipamente și aplicații informatice pentru „Modernizarea infrastructurii hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență”, cu Asocierea Orange Romania S.A. - Atos Convergence Creators S.R.L. a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare în urma procedurii de licitație deschisă”, informează STS, printr-un comunicat de presă.
Valoarea contractului este de 183.698.974,87 lei fără TVA, acesta fiind finanțat în proporție de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), Axa prioritară 5 „Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor”, Obiectivul Strategic 5.2 „Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție”, în baza Contractului de finanțare 208/28.08.2018, semnat între Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de Management POIM.
„Contractul va fi implementat pe o perioadă de 24 de luni și va aduce beneficii directe în ceea ce privește salvarea vieții, protecția proprietății și a mediului prin:
- modernizarea la nivelul a 40 de județe a infrastructurii hardware și software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicațiilor de urgență;
- reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situații de creștere rapidă a numărului apelanților;
- intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență;
- o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;
- posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;
- extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european;
- asigurarea funcționării facilităților actuale (eCall, SMS 113 etc.)”, arată STS.
Măsura 7 a raportului prezentat de Raed Arafat zilele trecute viza finalizarea implementării proiectului de modernizare a sistemului 112.
Editare web: Luana Păvălucă