Utilizatorii rețelelor de socializare resimt invidie când văd viețile aparent mai fericite ale prietenilor
Data actualizării: Data publicării:
Peste 40% dintre utilizatorii rețelelor de socializare spun că sunt invidioși când prietenii lor primesc mai multe aprecieri decât ei, dar și când văd postările despre viețile aparent mai fericite ale prietenilor lor, conform unui studiu realizat de o companie globală de securitate cibernetică, remis vineri Agerpres.
Utilizatorii intră pe aceste rețele din motive pozitive și pentru a se distra. Cei mai mulți (65%) le folosesc pentru a păstra legătura cu prieteni și colegi, dar și pentru a vedea postări amuzante (60%). De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-și crea profilul digital și a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac să zâmbească (61%) și spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distrează în vacanțe (43%).
În cadrul unui sondaj la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea, Kaspersky Lab a scos la iveală frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii rămân, din diverse motive, de multe ori cu emoții negative, după ce petrec timp pe rețelele de socializare.
Dacă nu este deloc surprinzător ca 72% dintre utilizatori sunt deranjați de publicitatea care a devenit agresivă și le întrerupe comunicările online, există motive suplimentare de frustrare. În ciuda dorinței de a avea sentimente pozitive în urma interacțiunilor pe rețelele de socializare, atunci când vad postările fericite ale prietenilor despre vacanțe, hobby-uri și petreceri, utilizatorii rămân deseori cu sentimentul amar că alții se bucură de viață mai mult decât ei. 59% dintre respondenți s-au simțit nefericiți când au vazut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitați, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanța prietenilor au avut o influență negativă asupra lor. 37% dintre participanți au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzația că trecutul era mai bun decât viața lor din prezent.
O cercetare anterioară a arătat, de asemenea, frustrarea oamenilor legată de social media, 78% dintre cei intervievați spunând că au luat în calcul posibilitatea de a renunța la conturile de pe rețelele de socializare. Singurul lucru care îi face să rămână este frica de a nu-si pierde amintirile digitale, cum sunt fotografiile, precum și contactul cu prietenii. Păstrarea legăturii cu prietenii poate fi o problemă dificil de rezolvat, dar Kaspersky Lab lucrează pentru a găsi o soluție care să îi ajute pe utilizatori să își păstreze amintirile digitale.
„Legătura noastră cu rețelele de socializare a ajuns într-un cerc vicios. Vrem să mergem pe platformele preferate pentru a le spune persoanelor din lista de contacte despre lucrurile pozitive din viața noastră. Dar realitatea este că toată lumea face același lucru, iar atunci când intrăm în contul nostru suntem bombardați de imagini cu prietenii noștri care se distrează. E simplu să vezi de ce este acesta un motiv de deprimare și de ce atât de mulți se gândesc să renunțe la conturile de pe rețelele de socializare. Utilizatorii se simt prinși în capcană, pentru că au atât de multe amintiri frumoase păstrate aici și nu vor să piardă accesul la ele”, spune Evgeny Chereshnev, Head of Social Media la Kaspersky Lab.
Pentru a-i ajuta pe oameni să decidă fără constrângeri dacă vor să-și păstreze conturile pe rețelele de socializare sau nu, fără să-și piardă amintirile digitale, Kaspersky Lab dezvoltă o noua aplicație, FFForget care le va permite utilizatorilor să își facă backup la toate amintirile lor de pe rețelele de socializare pe care le folosesc și să le păstreze într-un container sigur, criptat. Aplicația FFForget este programată pentru 2017.