O cerere tip, o copie după actul de identitate, un document din care să reiasă categoria de asigurat din care faceţi parte, fie că este adeverinţa de elev, talon de pensie sau certificat de handicap, precum şi un document din care să reiasă că sunteţi la zi cu plata contribuţiei.
La Administraţia Fiscală trebuie să ajungă cei care nu pot face dovada că au plătit contribuţia de sănătate în ultimii cinci ani. Cei mai mulţi în această situaţie sunt cei care obţin venituri din profesii liberale, cum ar fi avocaţii sau medicii, sau cei care sunt persoane fizice autorizate. Aici se calculează restanţele şi cu chitanţa de plată a contribuţiei, mergeţi înapoi la Casa de Asigurări.
După depunerea tuturor documentelor trebuie să aşteptaţi eliberarea adeverinţei de asigurat. Durează 48 de ore pentru cei care apar ca neasiguraţi în Sistemul Informatic Unic Integrat şi 10 zile pentru celelalte categorii de asiguraţi.