În momentul în care se prăjesc, boabele de cafea se exfoliază, iar coaja lor poate fi scoasă foarte ușor din partea frontală a aparatului. Acesta este dotat cu un buton care indică cât de mult se dorește să se prăjească cafeaua, explică Valentin Cătană, designer de produs
Această mașinărie cu design simplu ascunde în interior un mecanism complex care poate să prepare cafea chiar și din boabe verzi, neprelucrate. Doi tineri din Germania au realizat proiectul și au postat un anunț pe internet în care căutau o echipă care să le pună în practică ideea. Au primit peste o sută de propuneri din întreaga lume, dar câștigător a fost proiectul a doi tineri din Oradea, studenți în anul IV la Arhitectură.
„Nouă ni s-a părut o sarcină foarte interesantă, având în vedere că discutăm despre un aparat care nu mai există în momentul de față în lume”, explică Valentin Cătană, designer de produs.
„Am lucrat și non-stop, 50, 60 de ore non stop, până ne-a ieșit ce am dorit”, explică Alin Nicoară, designer de produs.
Aproape o lună a durat proiectarea, dar a meritat tot efortul.
„Au avut cel mai bun răspuns la dosarul de lucru, au luat în considerare toate aspectele importante, inclusiv costurile de producție. Au creat un design minunat”, explică Nathalie Sonne, responsabil marketing Bonaverde, într-un interviu luat pe Skype.
Întrebat de reporter cum i se pare faptul că ideea câștigătoare vine din România, Felix Artmann, director Bonaverde, a răspuns: „E minunat, avem o echipă internațională”.
Cu proiectul făcut, cei doi tineri din Germania mai aveau nevoie doar de finanțare. Au postat un nou anunț, de data aceasta pe un site de ajutorare a tinerilor întreprinzători. În trei zile au strâns, din donații, aproape 300.000 de euro, dublul sumei de care aveau nevoie.
Hans Stier, fondator Bonaverde, explică ce urmează: „Sper să facem cât mai mulți oameni să se alăture revoluției noastre în domeniul cafelei”.
Iar Nathalie Sonne spune că la începutul lui decembrie vor începe procesul de producție al mașinii de cafea pentru a putea fi livrată clienților.
Firma germană se va ocupa inclusiv de contractele cu producătorii de cafea din lume. Mașina de cafea ar putea să-i îmbogățească și pe cei doi tineri din Oradea. Ei vor primi câte 80 de eurocenți pentru fiecare aparat vândut în lume.