Sute de mii de români au sunat, în primele trei săptămâni din luna iulie, la numărul de urgenţă 112, pentru a cere ajutor în contextul valurilor de căldură care afectează România, media fiind de cinci apeluri în fiecare minut.
Potrivit înformațiilor furnizate de STS, în perioada 1-23 iulie, la nivel național, operatorii Serviciului de urgență 112 au preluat 783.969 de apeluri, din care 396.690, adică circa 50,60%, au constituit cazuri de urgență. Dintre acestea, 183.833respectiv 46,34%, au fost urgențe medicale.
Cele mai multe solicitări medicale s-au înregistrat în data de 17 iulie, când peste 7.504 de apelanți au sesizat dificultăți respiratorii severe, constatarea unor persoane conștiente căzute în locuri publice sau care se confruntau cu probleme medicale în locuri publice, accidente determinate de caniculă, hipertermie, temperaturi extreme, respectiv urgențe medicale diverse, ceea ce a reprezentat 5 apeluri în fiecare minut.
"Încărcarea cea mai mare a activității Serviciului de urgență 112 s-a resimțit în județele din sudul și vestul României, vizate de temperaturi extreme și indice de disconfort ridicat. Totodată, de la începutul lunii iulie s-au intensificat apelurile de urgență care anunță arderi necontrolate și incendii de vegetație uscată. Astfel, luna aceasta au fost anunțate la 112 3.071 astfel de evenimente", transmite STS
Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat în această perioadă mai multe măsuri tehnice și operaționale pentru a asigura transferul cu rapiditate al fiecărui caz către agențiile responsabile - Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont.
În medie, operatorii STS preiau apelurile la 112 în 4 secunde. Astfel, sunt adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție și se suplimentează, după caz, numărul de operatori în intervalele orare cu aflux de apeluri.
STS recomandă ca apelurile la 112 să fie efectuate doar în situații de urgență, care presupun intervenția imediată la fața locului.
Editor : Andreea Smerea