Modelul funcţionează la Amsterdam şi Londra. El ar putea funcţiona şi la Cluj din 2015.
„Interesul este de a scoate cât mai multe maşini din zona centrală. Dacă te duci şi parchezi la Sala Polivalentă sau la Stadion şi ai treabă la Tribunal, Camera de Comerţ, în baza tichetului acela de parcare să poţi folosi mijloacele de transport în comun”, a spus Dorin Bota, consilier local.
Şoferii îşi vor lăsa maşinile în cele două parcări aflate în apropierea centrului oraşului. Sunt valabile 700 de locuri, la subsolul stadionului Cluj Arena şi a Sălii Polivalente. Avantajul major este financiar, tarifele de parcare sunt de două ori mai mici decât în centrul oraşului.
„Avem tarife şi pe zi, un leu pe oră şi pe intervalul de noapte, 2 lei pentru întreaga noapte şi abonament 15 lei pe toată luna. Parcarea este păzită, are camere de supravegheat”, a spus Radu Raţiu, administrator al Cluj Arena.
„În acest moment, sunt in jur de 3.200 de locuri de parcare. Nu sunt suficiente raportat la traficul auto pe care îl avem momentan în centru, motiv pentru care se caută în continuu soluţii alternative”, a spus Oana Buzatu, purtător de cuvânt la Primăria Cluj-Napoca.
Proiectul prinde contur. Un singur detaliu mai rămâne: înfiinţarea unei linii de transport în comun care să lege parcările de la periferie cu centrul oraşului.