Primăria din Cluj-Napoca a alocat primii bani pentru viitorul metrou din oraş. Deocamdată, 3 milioane de lei vor fi cheltuiţi cu studiul de fezabilitate. Transportul în comun subteran ar putea deveni o realitate abia peste 10 ani.
Autorităţile vor să construiască prima linie de metrou pe direcţia est - vest, asta pentru a lega comunele limitrofe Floreşti şi Apahida. Acolo locuiesc cel puţin 50 de mii de oameni care vin la serviciu în oraş.
„Lista de investiţii pentru anul 2018 conţine un capitol care se referă la alocarea unor sume de 3,8 milioane de lei în vederea demarării procedurilor prealabile de studii şi evaluări necesare pentru a vedea în ce condiţii şi cum trebuie să facem un proiect în viitor pentru a putea să construim un metrou la Cluj-Napoca”, a declarat Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
„Ar fi foarte folositoare, pentru că în ultima perioadă e din ce în ce mai aglomerat şi cred că cetăţenii s-ar deplasa mult mai repede cu metroul”, spune un localnic despre proiectata linie de metrou.
„Sunt convins că ar ajuta foarte mult circulaţia subterană în Cluj. Și în aer, şi în jos ar trebui să ne mişcăm, că aici nu mai este loc (Reporter: Unde aţi vedea un traseu potrivit care să ajute?) Floreşti – Apahida”, spune un altul.
Asta ar însemna că localnicii din zonele limitrofe ar face 7 minute până în centru, în loc de 40, ca în prezent. Însă, deocamdată totul rămâne la stadiul de vis pentru clujeni. Prima linie ar putea fi gata abia peste zece ani.
„Aceste studii ne vor arăta oportunitatea, pe de altă parte care soluţie tehnică ar fi cea mai potrivită luând în calcul dinamica oraşului, structura geologică a solului şi a organizării spațiului și populaţia beneficiară”, subliniază Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
Ideea unui metrou la Cluj-Napoca a apărut pentru prima dată în 2016.