Numărul producătorilor români de înghețată s-a dublat: a ajuns la 200

Data actualizării: Data publicării:
inghetata

Pentru unii un răsfăţ în zilele calde, pentru alţii o afacere profitabilă. Îngheţata, desertul preferat al verii, a făcut ca în ultimii nouă ani numărul producătorilor din acest sector să se dubleze. Analiştii estimează că 2019 le va aduce producătorilor o cifră de afaceri de peste 600 de milioane de lei, un record pentru această industrie.

Anul trecut, românii au mâncat îngheţată de aproape 600 de milioane de lei! Foarte mult teren a câştigat îngheţata artizanală, realizată din ingrediente naturale.

Iată ce spun consumatorii de înghețată:

„Nu-mi place decât cea naturală, deci asta faceţi extindere cu...nu cu sintetice. Naturală!”

„Îmi plac vafele!”

„Mai rar! Nu este realizată din produse naturale: din smântână, fructe, nu ştiu exact reţeta.”

Îngheţata a devenit în ultimii ani o afacere profitabilă. Numărul producătorilor din acest sector a ajuns la peste 200, conform unei analize Frames.

Verile din ce în ce mai calde au făcut ca şi afacerile cu îngheţată să devină din ce în ce mai profitabile. Numărul producătorilor români de îngheţată s-a dublat faţă de 2010, ajungând anul trecut la 204 producători. Şi cifra de afaceri a crescut cu un ritm ridicat, de la 396 de milioane de lei în 2010, la 532 de milioane de lei în 2017.

Sunt două motive pentru care piaţa de îngheţată creşte în acest moment în România: pe de o parte, avem investiţiile semnificative realizate de companiile care activează în acest domeniu, pe de altă parte, avem o schimare a mentalităţii, o creştere a nivelului de trai dublată de o extindere a obiceiurilor de consum”, spune Adrian Negrescu, consultant economic

Potrivit Eurostat, ţara noastră este pe locul 10 în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte producţia de îngheţată. Germania şi Italia sunt fruntaşe, cu o producţie de peste 500 de milioane de litri anual.

„2019 va fi, fără îndoială, cel mai bun an pentru industria de îngheţată din România, un record din punct de vedere al producţiei, al cifrei de afaceri din producţie, undeva la nivel de 600 de milioane de lei. Consumul de îngheţată merge pe câteva trenduri importante. Pe de o parte, este îngheţata de impuls, cea pe băţ sau cea la vafă, care continuă să reprezinte cel mai semnificativ segment din această industrie . Pe de altă parte, avem îngheţata artizanală care s-a dezvoltat foarte mult în România”, spune Adrian Negrescu, consultant economic.

Un român consumă în medie 2 litri de îngheţată anual. Datele Eurostat arată că media la nivelul Uniunii Europene este de peste 6 litri pe cap de locuitor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri