Firmele care se ocupă de plăţile online susţin că tranzacţiile în mediul virtual sunt mai sigure decât cele de la casieria unui magazin.
„În online nimeni nu atinge date cardului sau datele contului bancar. Pur si simplu noi suntem singurii care adminstram aceste informatii si ele sunt preluate automat de sistem si duse catre banicile respective”, spune Daniel Niculescu, directorul unui companii de plăţi online.
Sociologul Marian Preda apreciază că încrederea clienţilor creşte pe măsură ce au avut experienţe pozitive, în contextul în care site-urile de vânzări online îşi securizează sistemul.
Încrederea se reflectă şi în scăderea numărului reclamaţiilor făcute la protecţia consumatorilor. De la începutul anului, au fost doar 1.600 de români nemulţumiţi din cei 2 milioane care au făcut cumpărături online.
„Principalele aspecte reclamate sunt neonorarea comenzilor, întârzierea livrării produselor şi produse care nu corespund cerinţelor”, afirmă Marius Dunca, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.
Un român plăteşte, în medie 100 de dolari pe an pentru cumpărăturile sale online. Cel mai frecvent, românii cumpără online haine, electronice, vacanţe şi mobilă.