Șeful DSU, Raed Arafat, a spus că tragedia de la spitalul Victor Babeș, unde 3 pacienți au murit după ce s-a defectat instalația de oxigen de la unitatea mobilă ATI, s-a produs în urma creșterii presiunii oxigenului, dar că nu este cunoscut motivul pentru care s-a întâmplat acest lucru. El a adăugat că acest TIR de terapie intensivă a funcționat timp de mai multe luni, fără probleme, în Argeș, și că toate unitățile mobile ATI sunt în garanție și „au fost verificate cam o dată la 2-3 luni”.
Aarafat a spus că presiunea oxigenului trebuie să fie în jur de 5,8 Bari, dar a crescut peste acest nivel. „Ventilatoarele sunt de fabricație americană, când presiunea depășește 6 Bari intră în sistem de autoprotecție și se opresc. Asta se pare că s-a întâmplat azi, când ventilatoarele s-au oprit toate”, a spus Arafat într-o conferință de presă.
El a spus că la spital se afla un reprezentant al firmei care întreține ventilatoarele, care venise acolo dintr-un alt motiv, dar că acesta nu a vrut să intre în unitatea mobilă să ajute, deoarece acolo erau pacienți COVID.
„A preferat să rămână afară și să dea anumite indicații colegilor din TIR”, a spus Arafat.
El a adăugat că pacienții au fost trecuți pe ventilație manuală, dar trei dintre ei, aflați în stare gravă, au intrat în stop cardiorespirator.
„S-a întâmplat ce nimeni nu a dorit să se întâmple: unii pacienţi au intrat n stop, nu s-a reuşit să fie resuscitaţi, erau în stuaţie critică”, a precizat el.
Șeful DSU a mai spus că instalația de oxigen nu a fost montată greșit la Spitalul „Victor Babeș”, așa cum acuza fostul primar general al Capitalei, Gabriela Firea.
„Nu. Nu a fost montată greșit. La un moment dat, firma care a făcut instalația de oxigen nu era firma care era agreată sau care lucra cu firma de stocatoare de oxigen. Țeava care a fost instalată era de altă dimensiune și necesita alte acțiuni de autorizare”, a spus Raed Arafat.
El a adăugat totul a fost corectat înainte să fie TIR-ul pus în funcțiune.
„Nu s-a făcut o improvizație. Firma care a prima instalație a făcut-o cu anumite țevi care nu erau potrivite pentru ce trebuia să funcționeze acolo și atunci a fost repetată lucrarea. Pentru asta a durat și vreo două zile în plus să fie pus TIR-ul în funcțiune. Firma care are stocatorul a spus că trebuie altceva și atunci s-a făcut altceva”, a explicat Arafat.
Editor : Monica Bonea