52 de kilometri de şosea ne-au costat 1,5 miliarde de euro. România are, în prezent, 548 de kilometri de autostradă. Până la finalul anului, alţi aproape 100 ar trebui să fie gata. Cel puţin pe hârtie.
Cap de listă în topul celor mai prolifici miniştri ai Transporturilor este Anca Boagiu. Asta, dacă ne uităm la numărul de kilometri de autostradă inauguraţi. În doi ani de mandat, a tăiat panglica pentru 115 kilometri de drum. În plus, a dat startul lucrărilor pe aproape 190 de kilometri de şosea de mare vitează între Nădlac şi Sibiu.
Este urmată în clasament de Miron Mitrea. Acesta s-a aflat la şefia Ministerului timp de patru ani. În acest timp, a inaugurat 97 de kilometri din Autostrada Bucureşti - Drajna şi a lăsat moştenire mai multe şantiere: unul pe Autostrada Soarelui, altul în Ardeal pe Autostrada Transilvania şi două lângă Piteşti şi Sibiu. În total, 122 de kilometri.
Radu Berceanu a ocupat de două ori fotoliul de ministru al Transporturilor. În 2006, la două săptămâni de la venirea în funcţie, a inaugurat încă 36 de kilometri din Autostrada Soarelui între Drajna şi Feteşti. Dar n-a început niciun proiect în următoarele 9 luni, cât a mai stat la Minister. A recuperat însă în al doilea mandat. A terminat primii 42 de kilometri din autostrada Transilvania şi a deschis patru şantiere de aproape 94 de kilometri.
Ludovic Orban a dat startul lucrărilor la şoseaua Bucureşti-Ploieşti şi a început şi asfaltarea celor 22 de kilometri din centura Constanţei. N-a apucat să taie însă panglica decât pentru 15 kilometri din centura Piteştiului.
Ovidiu Silaghi a reuşit, în jumătate de an, să inaugureze ce au început predecesorii săi, adică în jur de 110 de kilometri de autostradă. Nu şi-a pus însă semnătura pe niciun proiect nou.
În mandatul actualului şef peste autostrăzi, Dan Şova, au fost finalizaţi doar 18 kilometri de şosea de mare viteză, de la Deva la Orăştie.
În ultimii ani au fost şi miniştri ai Transporturilor care nu au reuşit să semneze niciun contract şI nici să inaugureze vreun kilometru de autostradă. Gheorghe Dobre nu şi-a legat numele decât de reabilitarea cu cântec a autostrăzii Bucureşti-Piteşti şi de o renegociere controversată a contractului cu americanii de la Bechtel, iar Alexandru Nazare a avut un mandat de numai două luni, aşa că nu a apucat să facă ceva.