China a reușit o importantă performanță prin construirea primei autostrăzi din lume fără ajutorul muncitorilor, pe o porțiune lungă de 158 de kilometri. Acest proiect ambițios nu numai că semnalează un progres major în „infrastructura inteligentă”, ci evidențiază și integrarea inteligenței artificiale, a dronelor și a mașinilor autonome în construcția sau refacerea drumurilor. Realizarea stabilește noi standarde de eficiență, calitate și siguranță în industrie, deschizând în același timp calea către intervenția umană minimă pe șantiere, relatează highwaysindustry.com.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
La baza acestei realizări de amploare se află o flotă impresionantă de echipamente rutiere autonome furnizate de Sany, un important producător chinez de mașini grele. Gama de echipamente a inclus o mașină de asfaltare fără pilot, care a funcționat folosind algoritmi avansați, sistemul de poziționare prin satelit Beidou, care oferă o precizie la nivel de centimetru, precum și o rețea de comunicații cu latență scăzută, care a permis planificarea traseului în timp real și control operațional minuțios. Acest sistem a asigurat o „urmărire precisă a lucrărilor și o rulare lentă”, lucruri care au minimizat subcompactarea și au evitat ratarea unor secțiuni, garantând în cele din urmă calitatea și durabilitatea drumului.
Punctul central al proiectului a fost o piesă cu tehnologie revoluționară, care a realizat o premieră mondială, prin așezarea unei porțiuni de asfalt de 19,25 metri lățime la o singură trecere. Această capacitate nu numai că a accelerat procesul de construcție, dar a redus și numărul de rosturi, sporind netezimea și integritatea structurală a drumului. Acest front de lucru a marcat un salt semnificativ în turnarea tradițională de asfalt, stabilind noi repere în construcția de drumuri.
Editor : L.C.