Liviu Pop, pus în dificultate de întrebările despre prețul benzinei și ratele la bănci: „Nu alimentez eu, ci soția”
Data publicării:
Ministrul Educației, Liviu Pop, a fost pus în dificultate de reporteri, când aceștia au vrut să afle dacă ministrul a simțit creșterea prețului benzinei la pompă sau majorarea ratelor la creditele în lei, pe fondul creșterii ROBOR. După ce Ministrul Energiei s-a scuzat spunând că el nu este șofer, așa că nu cunoaște prețul benzinei sau motorinei, și Liviu Pop a fost evaziv în a răspunde întrebărilor jurnaliștilor.
Reporter: Sunteți șofer. Aţi simţit vreo diferență la pompă, la preț?
Liviu Pop: Sunt conducător auto. Soția mea alimentează, nu alimentez eu.
Reporter: Dar e același buget al familiei. Ați simțit majorarea?
Liviu Pop: Alimentăm destul de rar. Cam o dată pe lună. Nu ne permitem.
Reporter: Rate la bănci aveți în lei. Ați simțit creșterea ROBOR?
Liviu Pop: Am rate la bănci. Nu mi-a comunicat banca că ar fi crescut ROBOR-ul.
Întrebat de ce sunt nemulțumiți profesorii, Liviu Pop a declarat că toate promisiunile guvernului au fost îndeplinite sau amânate.
Reporter: Care sunt revendicările profesorilor? Acuză, spun că nu s-au îndeplinit promisiunile.
Liviu Pop: Toate promisiunile s-au îndeplinit. Într-adevăr, unele dintre ele s-au amânat. Am avut nenumărate întâlniri cu liderii de sindicat din învățământul universitar şi preuniversitar.
[...] În rest celelalte revendicări sunt prinse în programul de guvernare. Nu cred că putem să venim cu elemente suplimentare. Tot ce am spus în programul de guvernare respectăm. M-aş bucura ca odată cu creşterea salriilor pe care noi am făcut-o, guvernul PSD-ALDE, să regăsim în calitatea actului educaţional o creştere constantă, aşa cum se aşteaptă şi părinţii şi studenţii şi elevii.
Reporter: Vreţi să spuneţi că toţi profesorii muncesc prost pentru că sunt prost plătiţi?
Liviu Pop: Nu am spus lucrul acesta. Toţi profesorii muncesc bine, chiar foarte bine. M-aş bucura să crească şi mai mult calitatea actului de predare pentru că pe lângă profesori mai avem nevoie şi de programe, de manuale şi de condiţii de muncă şi de educaţie pentru elevii noştri şi într-adevăr toate cele 4 elemente contribuie la un învățământ de calitate.