"Din discuţiile care au fost în ultimii ani, în spaţiul public, cu privire la modalitatea de numire a procurorilor în funcţiile de conducere importante din Ministerul Public, întotdeauna a existat o suspiciune cu implicarea ministrului Justiţiei şi implicarea preşedintelui României în procedura de numire, că nu este o procedură care să asigure toate garanţiile de independenţă cu privire la stabilitatea instituţiei Direcţiei Naţionale Anticorupţie sau a oricărei structuri de parchet din Ministerul Public", a declarat procurorul şef al DNA, citat de Mediafax.
Codruţa Kovesi a precizat că nici la nivel european nu există un model care să fie unanim acceptat de toate părţile.
"Ceea ce este important, din punctul meu de vedere, este ca procedura de numire în acest funcţii de conducere să fie asumată de toţi participanţii din sistemul judiciar şi nu numai. În al doilea rând, cred că este un subiect care trebuie pus în discuţie atât în cadrul sistemului judiciar, cât şi în cadrul societăţii civile şi pus în dezbatere publică", a spus Kovesi, la finalul prezentării unui proiect-pilot ce se referă la activitatea Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
Raportul privind Indexului Sustenabilităţii DNA a fost realizat cu sprijinul Fundaţiei Konrad Adenauer şi Ambasadei Marii Britanii în România. Iniţiatorii proiectului pilot încearcă să realizeze o metodologie de monitorizare pentru domeniul justiţiei şi anticorupţiei.
Potrivit Legii 303/2004, procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prim-adjunctul şi adjunctul acestuia, procurorul general al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, adjuncţii acestuia, procurorul şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi adjuncţii acestora sunt numiţi de preşedintele României, la propunerea ministrului Justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minimă de 10 ani în funcţia de judecător sau procuror, pe o perioadă de trei ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată. Şeful statului poate refuza motivat numirea în funcţiile de conducere din Ministerul Public.