Potrivit GfK, cele mai mai mari scăderi au fost la achizițiile de frigidere, aragazuri şi maşini de spălat. În perioada iulie-septembrie, magazinele de electrocasnice au avut vânzări cu 12% mai mici, în medie, faţă de anul trecut.
Cu totul altfel au stat lucrurile în cazul plitelor și uscătoarelor de rufe, care au înregistrat vânzări în creştere. În total, piața electrocasnicelor mari a scăzut la 84 de milioane de euro.
Românii sunt atrași de telefoane inteligente
Sunt însă și produse la care românii nu renunță sub nicio formă. Vor să aibă cele mai noi tehnologii în materie de telefoane, dovadă că această piață a crescut cu peste 12 procente. Astfel, vânzările au însumat 53 de milioane de euro, iar o contribuție importantă au avut-o telefoanele inteligente.
Chiar dacă au cheltuit sume importante pe telefoane, românii au alocat 50 de milioane de euro şi pentru a-și dota locuințele cu televizoare cu ecran plat de ultimă generație. Practic, această categorie a asigurat peste 80% din vânzările de electronice din perioada iulie-septembrie, de 60 de milioane de euro.