Elevii olimpici la geografie sunt convinşi că ştiu mai bine decât politicienii cum ar trebui restructurată împărţirea administrativă a României. Proiectul cu opt regiuni li se pare elevilor greşit din start.
„Mai mult de cinci nu ar trebui sub nici o formă. Să spunem: Dobrogea, că acolo exista interese economice speciale, Muntenia, Oltenia, zone care se diferenţiază, deși mulți, din păcate, le confundă într-un tot unitar. Transilvania, Moldova şi, eventual, o regiune specială a Capitalei”, explică un elev.
„Oltenia, Muntenia ar putea fi in aceeşi regiune, deoarece este câmpie şi ar putea funcţiona o parte cu cealaltă. Pe când în această parte a Transilvaniei, Clujul e de cealaltă parte a munţilor, iar cei din Oradea ar ajunge mai greu la Cluj", spune un altul.
Profesorii cred şi ei că politicienii ar trebui să se ţină cont şi de părerile geografilor.
„Lor ar trebui să li se acorde un rol important, pentru că nu putem să constituim regiuni cu judeţe despărţite de anumite forme de relief sau unde transportul să fie dificil", consideră Lucian Ropa, profesor de geografie.
Profesorii spun că reorganizarea României în formaţiuni politico-administrative ar trebui să se regăsească pe viitor şi în programa şcolară, aşa cum e cazul în alte ţări.
Dacă regionalizarea se va realiza în acest an, aşa cum propun politicienii, profesorii vor introduce din toamnă lecţii care să reflecte aceste schimbări.