Într-un laborator de testare al Registrului Auto Român automobilul este urcat pe o bandă de rulare. Mai mulţi senzori care măsoară puterea maşinii şi nivelul de poluare sunt montaţi de ingineri. Autovehiculul este pornit şi rulează pe bandă cu o viteză de peste 30 de kilometri la oră.
Un aparat special este conectat la ţeava de eşapament a maşinii. Pe măsură ce şoferul apasă pedala de acceleraţie noxele sunt captate de testerul celor de la RAR.
„Acesta este aparatul, noxele sunt preluate, amestecate și transportate prin acest tub în camera de analiză”, spune Alin Roşca, șef al centrului de testare RAR.
Rezultatele testului apar aproape instantaneu pe ecranele inginerilor de la Registrul Auto Român. Datele sunt comparate cu normele impuse de Uniunea Europeană.
„Maşinile testate la RAR sunt doar cele care provin din afara Uniunii Europene. În cazul în care rezultatele nu corespund aceste autoturisme nu primesc avizul de a circula pe străzile din ţara noastră”, relatează Laurenţiu Rădulescu reporter Digi24.
Pentru autoturismele care provin din Uniunea Europeană normele de poluare sunt deja stabilite şi testate de producătorii maşinilor, astfel încât aceste automobile nu sunt verificate suplimentar atunci când circula pe teritoriul UE.
Reprezentanţii Registrului Auto Român au cerut o listă oficială companiei Volskwagen cu toate modele autoturismelor implicate în scandal care se vând şi la noi. Măsura a fost luată după ce Comisia Europeană a solicitat controale aleatorii în Europa.