Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a declarat, miercuri că pierderile educaționale din periada pandemiei sunt foarte mari și că nu doar elevii din România fac meditații, ci și cei din Japonia, Franța sau Germania. "Meditațiile sunt peste tot", a spus el.
Referindu-se la meditațiile la care sunt nevoiți unii părinți să apeleze, ministrul a precizat că acestea nu sunt specifice sistemului de învățământ românesc, fiind întâlnite peste tot.
„Pierderile educaționale au fost mari și foarte mari. Pierderile educaționale au fost neuniform distribuite, există această inechitate. Principala problemă a sistemului de învățământ din România nu este performanța, ci este inechitatea, este lipsa unui acces echitabil la un învățământ de calitate. Aceste diferențe au existat dintotdeauna, aceste diferențe există și în alte sisteme de învățământ din lume, în toate sistemele de învățământ din lume.
Meditațiile, să știți, că nu sunt un atribut al sistemului de învățământ din România, meditațiile sunt peste tot, și în Franța, și în Japonia, și în Germania, deci meditațiile există.
Sunt foarte pragmatic în abordare, nu vreau să fiu ipocrit și să spun că vom ajunge în momentul în care vom interzice părinților să consolideze pregătirea propriilor copii. Acest lucru este o absurditate și nu se face niciunde în lume”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a spus că soluția o reprezintă meditațiile organizate în școli, pe modelul orelor remediale.
„Ce putem face? Să venim din resursele statului, în paralel, cu meditații organizate sistemic, la nivelul școlii. Avem aceste ore remediale, care funcționează nu atât de bine pe cât ne-am dori, nu ne așteptăm să recuperăm toate aceste pierderi suferite pe perioada de pandemie. Vom extinde acest program de ore remediale, atât în timp la nivelul anului școlar următor și sunt covins că va fi nevoie și după anul școlar 2021-2022 pentru că sunt pierderi foarte mari, nu trebuie să negăm acest aspect. La ore remediale participă un număr mic de elevi, care duc aceste ore mai degrabă spre sistemul meditațiilor plătite de către stat, trebuie extins atât în timp, cât și numersic, pentru că cei care au suferit pierderi cu siguranță sunt mult mai mulți decât cei 250.000 de elevi care au reclamat aceste pierderi”, a mai spus Sorin Cîmpeanu, citat de Mediafax.
Citește și: Încă se caută soluții pentru ce nu au putut învăța elevii în anul școlar. Un fost ministru propune vouchere pentru meditații
Editor : Georgiana Marina