Elicoptere din Djibouti, recondiţionate în Ghimbav
Patru elicoptere ale Forţelor Aeriene din Djibout pleacă luni noapte de lângă Braşov, după ce au trecut, în ultimii doi ani, prin operaţii complexe de revizie şi reconfigurare. Totul s-a întâmplat la centrul de mentenanţă de la Ghimbav, din judeţul Braşov, al uneia dintre cele mai importante companii din lume, în industria aeronautică. O echipă Digi 24 a asistat la ultimele teste de zbor făcute pe unul din aparatele pregătite de livrare.
Testele de zbor dinaintea livrării au fost făcute de doi piloţi şi un tehnician din cadrul centrului de mentenanţă, de lângă Braşov. Într-un zbor de aproximativ zece minute, membrii echipajului au urmărit ca toţi parametri de funcţionare ai aparatului să fie în limitele acceptate.
"Operaţiunile din ultimii doi ani au prelungit limita de viaţă a elicopterului cu nu mai puţin de 12 ani. Elicopterul a fost configurat în variantă VIP şi poate transporta şase pasageri", Claudiu Loghin, jurnalist Digi24.
Revizia şi transformarea aparatelor au durat doi ani. Valoarea contractului se ridică la aproximativ cinci milioane de euro.
"Unul din ele a fost transformat în variantă VIP şi va fi operat de Forţele Aeriene Djiboutiene, pentru transportul preşedintelui ţării, două aparate au fost transformate din varianta sanitară de origine în transport persoane, iar un aparat a rămas în configuraţia iniţială", Gabriel Ciornei, director de operaţiuni companie.
Preşedintele djiboutian, Ismail Omar Guelleh, are 72 de ani şi a fost ales în funcţie acum zece ani. Elicopterul prezidenţial a fost amenajat pentru a mări confortul celor şase pasageri, în condiţii de temperaturi ridicate. Capitonajul cabinei din configuraţia sanitară a fost înlocuit cu piele de culoare crem.
"Mochetă, carenaje uşi, scaune. Au fost, să spunem, nişte banchete şi acum sunt fotolii tot ce înseamnă furnitură, adică mâner, deschizători, închizători de uşi, iluminări - un alt tip de iluminare în interior, un alt tip de ventilaţie pentru aerul condiţionat", Dan Mărăcineanu, manager sector companie.
Elicopterele 365N Dauphin au două motoare şi au intrat în producţia de serie începând cu 1975. Cele patru aparate pentru Djibouti vor pleaca luni noapte de la Ghimbav, pe şosea. Vor fi încărcate la Otopeni într-un avion Antonov 124 şi livrate a doua zi proprietarului.
Reporter: Claudiu Loghin - Operator: Ionuţ Tenie
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News