Să parchezi în Timișoara, în mod regulamentar, este o adevărată aventura, când la 180.000 de mașini înmatriculate există doar 65.000 de spații pentru vehicule - amenajate, pe străzi, între blocuri, în curți. Mulți însă ajung să-și lase mașina pe spațile verzi, pe trotuare, pe străzi cu oprirea / staționarea interzisă.
Să parchezi în centrul orașului înseamnă să pierzi mult timp. 16 de minute durează găsirea unui asemenea spațiu, așa cum reiese și dintr-un experiment realizat de Digi24 Timișoara.
În timp ce, la Reșița și Brașov, șoferii pot închiria lunar locuri de parcare în fața locuinței sau locului de muncă, în Timișoara, șoferii trebuie să se bazeze pe noroc atunci când vor să își lase mașina aproape de locul în care au treabă.
Edilii sunt buni samariteni și nu vor ca șoferii să se bată la licitațiile pentru închiriere. În Timișoara există și sistemul Timpark, care nu garantează, chiar dacă plătești anticipat abonament, că poți să-ți găsești un loc de parcare.
Dan Diaconu, viceprimarul Timișoarei, spune că ”numărul de locuri de parcare este insuficient la reședințe și, ca atare, până la construcția de noi locuri de parcare între blocuri, nu putem mulțumi pe toată lumea, cu alte cuvinte nu ne dorim conflicte între locatari”.
Și totuși, șoferii ar fi interesați de asemenea servicii: ”Vai, vai, vai, e extraordinar de greu să parchezi în Timisoara”, ”Aș fi dispus să plătesc, dacă aș stii că mi l-ar ține cineva, să fie cât de cât ok și să aibă lumea o siguranță că pleacă și când se întoarce nu stă jumătate de oră, că e locul tau?”, ”Pentru că circul zilnic și aș fi dispus să închiriez un asemenea loc”, ”Aș fi dispus să plătesc cât este taxa, nu contează”.
De la începutul anului, 1.000 de șoferi au rămas fără mașini, după ce acestea au fost ridicate pentru că erau parcate pe spațiile verzi sau blocau traficul. Șoferii au trebuit să plătească o amendă de 900 de lei.
reporter: Gerhald Ernst
operator: George Ștefăniță
editor web: Călin Țenche