Larisa Munteanu este elevă în clasa a IX-a la Colegiul Naţional Mihai Eminescu din Oradea. Participă la olimpiade de când a intrat la liceu şi consideră că pregătirea suplimentară este necesară.
"Sprijinul unui profesor îl consider eu personal ca fiind foarte, foarte important. Este esenţial în acumularea informaţiei, deoarece eu exersez acasă dar totul unitar este definit de abia cu ajutorul profesorului."
Nu e singura elevă care aşteaptă cu emoţie perioada olimpiadelor.
"Mă pot autodepăşi. Simt că lucrez mai mult şi este un lucru important pentru viaţă şi viitor", spune Mara Cărăvan.
"În medie, eu consider că sunt doi elevi pe clasă care se pregătesc, care doresc să ajungă la Olimpiadă, în speţă la faza judeţeană şi apoi la faza naţională", a observat Cristina Marian, directoarea Colegiului Naţional "Mihai Eminescu" din Oradea.
Pentru ca olimpicii să nu fie dezavantajaţi, în lipsa claselor de excelenţă care ofereau un cadru desfăşurării activităţii cu elevii capabili de performanţă, conducerea colegiului a găsit ca soluţie organizarea de ore suplimentare cu profesori voluntari.
"Acum îi pregătim în afara orelor şcolare pro bono cum s-ar spune sau îi luăm din timpul unor ore în cazul în care profesorii ne permit acest lucru", susţine Monica Dumitraş, profesoară de limba română la Colegiul Naţional "Mihai Eminescu" din Oradea.
De-a lungul anilor, profesorii au observat şi o scădere a interesului faţă de astfel de competiţii în special la elevii din prima treaptă a liceului.
"Cunosc cazuri de copii foarte buni, dar care refuză să meargă la competiţii şcolare, însă, totuşi ei vin. Mai puţini decât în anii trecuţi. Bine au şi alte posibilităţi de distracţie, alte tentaţii", spune Valentin Cucer, profesor de fizică la Colegiul Naţional "Emanuil Gojdu" din Oradea.
Anul trecut elevii din Bihor au adunat 73 de premii la fazele naţionale ale olimpiadei.
Reporter: Diana Grad
Operator: Cristian Rusu
Editor web: Adrian Laboş